حلقه‌های تیره زیر چشم و روش‌هایی طبیعی برای بهبود آن

تهران (پانا) - حلقه‌های تیره زیر چشم یکی از رایج‌ترین مشکلات زیبایی در جهان است. خبر خوب این است که در کنار محصولات تجاری، درمان‌های طبیعی برای بهبود این شرایط نیز وجود دارند.

کد مطلب: ۱۰۰۳۳۶۵
لینک کوتاه کپی شد
حلقه‌های تیره زیر چشم و روش‌هایی طبیعی برای بهبود آن

به‌گزارش عصرایران به نقل از "استپ تو هلث"، حلقه‌های تیره زیر چشم به‌واسطه افزایش سطوح رنگدانه ملانین در بدن و گشاد شدن مویرگ‌ها در سطح پوست شکل می‌گیرند. همچنین، این حلقه‌های تیره اغلب با تورم پلک‌ها همراه هستند، اگرچه این شرایط برای همه یکسان نیست.

حلقه‌های تیره چشم با عوامل ارثی مرتبط هستند. با این وجود، آنها می‌توانند در نتیجه استرس و رژیم غذایی فاقد مواد مغذی نیز شکل بگیرند. یکی دیگر از دلایل ظهور حلقه‌های تیره زیر چشم عادات بدی هستند که می‌توانند پوست را تحت‌تاثیر قرار دهند و همچنین گردش خون نیز این زمینه نقش دارد.

خوشبختانه روش‌هایی طبیعی برای به حداقل رساندن این مشکل و بازگرداندن زیبایی و شادابی به‌صورت شما وجود دارند. برخی از این روش‌ها می‌توانند جایگزین‌هایی کم‌هزینه برای محصولات گران قیمتی باشند که برای بهبود شرایط حلقه‌های تیره اطراف چشم به فروش می‌رسند.

ویتامین E

استفاده از ویتامین E یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای بهبود ظاهر حلقه‌های تیره زیر چشم است. روغن ویتامین E پوست را هیدارته نگه می‌دارد و همچنین به گردش خون بهتر به منطقه تحت‌تاثیر قرار گرفته کمک می‌کند. افزون بر این، ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان است و آثار منفی رادیکال‌های آزاد با به حداقل می‌رساند، در نتیجه از بروز نشانه‌های پیری زودرس پوست پیشگیری می‌کند.

روش استفاده:

یک کپسول ویتامین E را باز کرده و مایع داخل آن‌را با کمک نوک انگشت اطراف چشم‌های خود بمالید. این کار را پیش از خواب و صبح پس از بیدار شدن از خواب انجام دهید.

شیر سرد

شیر سرد آرامش‌بخش و ضدالتهاب است و می‌تواند به بهبود حلقه‌های تیره زیر چشم کمک کند. خواص آبرسانی شیر سرد به محافظت از پوست و حفظ استحکام آن کمک می‌کند.

روش استفاده:

یک پارچه پنبه‌ای را با شیر سرد مرطوب کرده و حلقه‌های تیره اطراف چشم را به آرامی با آن ماساژ دهید. اجازه دهید برای 10 دقیقه به‌همان حالت باقی بماند، سپس مواد مازاد را با یک پارچه مرطوب پاک کنید. این کار را هر روز و دو بار در روز انجام دهید.

زردچوبه

آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات فعال موجود در زردچوبه آن را به گزینه‌ای خوب برای بهبود مشکلات پوست تبدیل می‌کنند. این ترکیبات به کاهش آسیب ناشی از اکسیداسیون کمک کرده و از آنجایی‌که گردش خون را تحریک می‌کنند به کاهش حلقه‌های تیره زیر چشم کمک می‌کنند.

روش استفاده:

اندکی پودر زردچوبه را با آب یا شیر مرطوب کنید. سپس، این ترکیب خمیر مانند را روی بخش‌های تحت تاثیر قرار گرفته بمالید. اجازه دهید 15 دقیقه به همان حالت باقی ماند، سپس آبکشی را انجام دهید. هر روز صبح پیش از آغاز روتین زیبایی خود این کار را انجام دهید.

آووکادو

اسیدهای چرب سالم موجود در آووکادو برای آبرسانی به اطراف چشم‌ها و کاهش احتمال بروز حلقه‌های تیره و بهبود آنها مفید هستند.

آنها همانند یک ضدالتهاب طبیعی عمل می‌کنند. از این‌رو، آووکادو گزینه‌ای خوب برای بهبود حلقه‌های تیره زیر چشم است. همچنین، ترکیبات مفید موجود در آووکادو از پوست در برابر عوامل محیطی مضر محافظت می‌کنند.

روش استفاده:

آووکادو را به‌شکل پوره درآورده و آن‌را به آرامی روی حلقه‌های تیره اطراف چشم بمالید. اجازه دهید برای 15 دقیقه به‌همان حالت باقی بماند، سپس آبکشی را انجام دهید. این کار را هر روز و تا زمانی‌که حلقه‌های تیره زیر چشم بهبود یابند، انجام دهید.

سیب زمینی

سیب زمینی صدها سال است که به‌واسطه خواص روشن کنندگی پوست و توانایی خود در محو کردن حلقه‌های تیره زیر چشم استفاده می‌شود. سیب زمینی نه‌تنها خواص ضدالتهاب ارائه می‌کند، بلکه طراوب بخش و احیا کننده است.

روش استفاده:

یک سیب زمینی را پوست گرفته و برش بزنید. برش‌های سیب زمینی را برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا سرد شوند، سپس آنها را روی چشم‌ها قرار دهید. اجازه دهید برش‌های سیب زمینی برای 8 تا 10 دقیقه روی چشم‌ها باقی بمانند. این کار را به‌هر میزان که لازم است در طول روز انجام دهید.

سیب

سیب حاوی ماده‌ای به‌نام تانن است که به بهبود شرایط رنگ پوست کمک می‌کند، از این رو به محوتر شدن حلقه‌های تیره زیر چشم کمک می‌کند. همچنین، سیب منبع خوبی برای ویتامین‌های محلول در آب B و C است و در کنار مواد معدنی ضروری موجود در خود به تغذیه پوست کمک می‌کند.

روش استفاده:

یک سیب رسیده را پخته و آن را با کمک چنگال به شکل پوره درآورید. این پوره را به نرمی روی پوست اطراف چشم بمالید. اجازه دهید برای 20 تا 30 دقیقه به‌همان حالت باقی بماند، سپس با آب سرد چشم‌های خود را شستشو دهید. در نهایت، مقداری کرم مرطوب‌کننده به آن قسمت بمالید. این کار را هر روز صبح پیش از دوش گرفتن انجام دهید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار