جنگل کاری ۲۱۰ هکتار از اراضی در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل منابع طبیعی اردبیل گفت: در راستای نهضت جنگل کاری ۲۱۰ هکتار از اراضی این استان تا پایان امسال جنگل‌کاری می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۰۳۳۶۰
لینک کوتاه کپی شد
جنگل کاری ۲۱۰ هکتار از اراضی در استان اردبیل

شهامت هدایت، مدیرکل منابع طبیعی اردبیل با بیان اینکه ۱۳۰۰ هکتار عملیات بیولوژیک و بذرکاری هم‌اکنون در استان در حال اجراست، گفت: با مشارکت بخش خصوصی در سال آینده ۳۶۰۰ هکتار توسعه زراعت چوب صنوبر در اردبیل انجام می‌شود.

او افزود: منابع طبیعی همچنین با مشارکت مردم اقدامات چشمگیری در زمینه طرح‌های آبخیزداری انجام داده و در کشور رتبه دوم را بدست آورده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از افتتاح ۱۸ پروژه آبخیزداری و منابع طبیعی با اعتبار ۱۳۰ هزار و۶۸۳ میلیون ریال در سفر رییس‌جمهوری به اردبیل خبر داد و گفت: ۱۷ مورد بند سنگی ملاتی با حجم عملیات ۴۵ هزارو ۶۹۳ متر مکعب در شهرستان‌های استان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و پاسگاه حفاظتی "آرپا تپه سی" در منطقه فندقلو با حجم عملیاتی ۳۵۰ متر مربع با اعتبار ۵۱۳۹ میلیون ریال دراین سفر مورد بهره‌برداری قرارگرفت.

هدایت افزود: امسال ۲۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه به اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری به استان اردبیل اختصاص داده شده بود که تاکنون ۹۴ درصد از عملیات اجرای پروژه‌ها انجام شده است.

او گفت: آبخیزداری مهم‌ترین راهکار برای مقابله با خشکسالی است و فراهم کردن زمینه رونق تولید، توسعه اقتصادی و اجتماعی، کنترل روان آب‌ها و تقویت سطح آب سفره‌های زیرزمینی از مزیت‌های اجرای طرح‌های آبخیزداری محسوب می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار