افزایش قیمت کالا و خدمات تنها با تصویب ستاد تنظیم بازار قانونی است

ارومیه (پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش قیمت ساخت و سازها طی هفته‌های اخیر در استان گفت: طبق قانون از ٢۵ آبان امسال هرگونه افزایش قیمت بدون نظر کارگروه تنظیم بازار غیرقانونی است.

کد مطلب: ۱۰۰۳۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد
افزایش قیمت کالا و خدمات تنها با تصویب ستاد تنظیم بازار قانونی است

بهنام شهدی در جلسه تنظیم بازار آذربایجان‌غربی افزود: در حال حاضر افزایش بیش از ١٠ درصدی قیمت‌ها در حوزه ساختمان گزارش شده که باید این موضوع توسط مسوولان بررسی شود.

وی با اشاره به لزوم تشدید بازرسی‌ از اصناف در آذربایجان‌غربی ادامه داد: بازرسی‌های اصناف در این استان با هدف کنترل قیمت‌ها و القای حس آرامش به مردم باید تشدید شود.

وی بیان کرد: مشکلی در تامین کالاهای اساسی در آذربایجان‌غربی وجود ندارد و مردم نیز از باید در این خصوص آرامش خاطر داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: موضوع نظارت مستمر بر بازار و نحوه عرضه کالا و خدمات در اولویت مسوولان باشد تا مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

شهدی ادامه داد: اگر کمبودی در تامین نیروی بازرس وجود داشت، دستگاه‌های اجرایی مرتبط موظف هستند در این راستا اقدام‌های لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به وضعیت صادرات سیب باید در اولویت مسوولان باشد، گفت: این مساله باید با جدیت پیگیری شود تا کشاورزان متضرر نشوند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: باید جلو افزایش قیمت کالاها و احتکار کالا در جامعه گرفته شود تا آرامش نسبی بر بازار حاکم باشد.

غلامرضا بابایی ادامه داد: اتحادیه‌ها و اتاق اصناف با نظارت مستقیم بر بازار بازدارندگی افزایش قیمت را در بازار حاکم می‌کند.

وی اظهار داشت: بازرسان ویژه آرد و نان نیز اواخر ماه جاری برای رصد کیفیت و قیمت نان عملکرد خود را آغاز می‌کنند.

وی بیان کرد: افزایش قیمت ساخت و سازها بیش از مصوبه قانونی تخلف است و باید طبق مجوزها عمل شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی نیز با اشاره به اینکه طی ماه جاری بر اساس پیش‌بینی‌ها سه میلیون و ٨٠٠ هزار قطعه جوجه‌ریزی می‌شود، گفت: نیاز ماهانه استان سه میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه است.

رسول جلیلی ادامه داد: با این آمار هیچ کمبودی در بخش تامین مرغ بازار مصرف وجود ندارد و همچنین افزایش قیمتی را نیز شاهد نخواهیم بود.

وی با اشاره به ذخایر کالاهای اساسی اظهار داشت: در حال حاضر یک‌هزار و ٢٢۴ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد و ۶۴ هزار و ٩٠٠ تن انواع نهاده‌های دامی در انبارهای آذربایجان‌غربی ذخیره شده است.

وی اظهار داشت: افزایش قیمت برخی کالاها به دلیل شرایط اقلیمی و برخی نیز بر اساس میزان عرضه و تقاضاست که باید این مساله برای مردم تبیین شود که نگرانی خاصی در این خصوص وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۴٠ هزار تن سیب آذربایجان‌غربی صادر شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان امسال به بیش از ١٧۵ هزار تن برسد.

در ادامه این جلسه حاضران نظرهای خود را برای رصد و کنترل دقیق بازار ارائه کردند و تدابیر لازم برای جلوگیری از افزایش قیمت سایر کالاها سنجیده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار