معاون وزیر راه و شهرسازی: تردد در آب‌های تحت مسئولیت ایران عادی در جریان است

​​​​​​​تهران (پانا) -  مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی می‌گوید تردد در آب‌های تحت مسئولیت ایران عادی در جریان بوده و ناوگان تجاری مشکلی برای ورود به بنادر کشور نخواهند داشت.

کد مطلب: ۱۰۰۳۳۱۲
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیر راه و شهرسازی: تردد در آب‌های تحت مسئولیت ایران عادی در جریان است

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد درباره آخرین وضعیت بنادر کشور و تردد ناوگان ایرانی به مقاصد مختلف و ناوگان خارجی به آب‌های تحت مالکیت ایران با توجه به تنش‌های چند روز اخیر در منطقه اظهار داشت: خوشبختانه تا کنون هیچ موردی مبنی بر ورود شرایط غیر معمول در بنادر تجاری کشور دیده نشده است و تمام فعالیت‌ها به روال عادی خود در حال ادامه است.

وی افزود: در حال حاضر تمام بنادر کشورمان از عمده ظرفیت‌های خود در حال استفاده هستند و انواع کشتی‌ها در بنادر ایران محموله‌های خود را تخلیه یا بارگیری می‌کنند. ترددها در آب‌های تحت مسئولیت و بنادر تجاری کشورمان به طور عادی ادامه دارد.

معاون وزیر راه وشهرسازی با تاکید بر اینکه ناوگان ایرانی هیچ نگرانی برای تردد در بنادر کشورهای مختلف و ناوگان خارجی هم نگران ورود به آب‌ها و بنادر تحت مالکیت ایران نباشند، گفت: ناوگان تجاری به مقصد ایران که حامل محموله‌هایی برای کشورمان هستند، مطمئن باشند ترددشان بدون هیچ مشکلی ادامه دارد و هیچ مانعی برای ورود این کشتی‌ها به کشورمان وجود ندارد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی در واکنش به اقدام نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا درباره استفاده از اسکورت برای کشتی‌های حامل پرچم این کشور در خلیج فارس گفت: نیازی به اسکورت نیست و همیشه تاکید داشته‌ایم که آب‌های تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران از امن‌ترین آب‌روهای جهان محسوب می‌شوند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: به دلیل اشرافی که ناوگان ایران بر روی آب‌های تحت مسئولیت و تحت حاکمیت کشورمان دارند، معتقدیم نیازی به حضور ناوگان خارجی نیست و حضور آنها نمی‌تواند مفید باشد. بارها تاکید شده نه تنها در آب‌های خلیح فارس و دریای عمان بلکه در آب‌های دور دست هم توانسته‌ایم تامین امنیت کنیم، بنابراین به نظر نمی‌رسد هیچ ضرورتی برای تامین امنیت ناوگان تجاری با حضور ناوگان بریتانیایی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار