فرمانده سپاه الغدیر یزد: قدرت پوشالی آمریکا مشخص شد

یزد(پانا)- فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: حمله به پایگاه مهم عین‌الاسد در انتقام از ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش قدرت پوشالی آمریکا را نشان داد.

کد مطلب: ۱۰۰۳۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد
فرمانده سپاه الغدیر یزد:  قدرت پوشالی آمریکا مشخص شد

سرهنگ رضا پورشمسی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جبهه مقاومت و شهید سلیمانی افزود: این حمله کوبنده به خاطر اهمیت پایگاه نظامیان آمریکایی‌ها، قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و عظمت ملت قهرمان ایران را مشخص کرد.

وی ادامه داد: استکبارجهانی به سرکردکی آمریکایی‌ها در منطقه بسیار شکست‌پذیر و آسیب‌پذیر هستند و این حمله بزرگ در راستای انتقام از خون شهدا، هیمنه دروغین آنها را در منظر همگان و مردم مسلمان نشان داد .

فرمانده سپاه الغدیر یزد اظهار داشت: نصرت الهی و پیروزی‌ها در گرو ایمان به خدا، وحدت ، بصیرت و ولایتمداری به دست می‌آید و باید این روحیه انقلابی همواره مدنظر مردم و مسوولان امر قرار گیرد.

پورشمسی گفت: علت اصلی محبوبیت شهید سلیمانی به خاطر ایستادگی، اخلاص ، بصیرت و گوش به فرمان مقام معظم رهبری بودن بود و باید فرهنگ ایثار در راه خدا در بین مردم و جوانان گسترش یابد.

وی بیان داشت: نترسیدن از دشمنان و عمل به وظایف الهی و ولایتمداری تداوم شکست استکبار و آمریکایی‌ها را در منطقه به همراه دارد و باید برای تحقق اهداف شهیدان و ولایت در صحنه حاضر بود.

پایگاه هوایی عین‌الاسد (به فارسی به معنای چشم شیر)، پایگاهی است که اصلی‌ترین بخش حمله موشکی بامداد روز ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸ مصادف با هفت ژانویه ۲۰۲۰ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انتقام خون حاج قاسم سلیمانی و یاران شهیدش، نسبت به این پایگاه صورت گرفت.

این پایگاه از نظر جغرافیایی در ۱۶۰ کیلومتری غرب بغداد، در استان الانبار، در شهرستانی به نام هیت و در هشت کیلومتری روستایی به نام خان‌البغدادی قرار دارد.

این پایگاه یکی از پنج پایگاه بزرگی بود که عراق به عنوان درس عبرتی از جنگ بین اعراب و اسرائیل، از سال ۱۹۷۵ برای ساختن آن برنامه‌ریزی کرد و گفته شده که در سال ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۰ توسط کمپانی‌های دولتی یوگسلاوی سابق و با هزینه‌ای معادل ۲۸۰ میلیون دلار آمریکا برای این کشور ساخته شده است.

نام این پایگاه در آن زمان، القادسیه بود که به یاد نبرد معروف اعراب و ایرانیان به این نام گذاشته شده بود، بعد از آن برای مدتی این پایگاه به عنوان Objective Webster شناخته شد و حالا عین الاسد نام دارد.

عین الاسد، بزرگ‌ترین پایگاه فعلی نیروهای آمریکایی در عراق است که مساحت آن به اندازه منطقه سبز بغداد یعنی حدود ۱۰ کیلومتر مربع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار