آمادگی آموزش و پرورش برای گنجاندن سیره شهید سلیمانی در محتواهای آموزشی

مشهد(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید قاسم سلیمانی بر آمادگی آموزش و پرورش برای گنجاندن سیره شهید سلیمانی در محتواهای آموزشی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۰۳۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی آموزش و پرورش برای گنجاندن سیره شهید سلیمانی در محتواهای آموزشی

با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در نمازخانه این اداره کل برگزار شد.

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در این مراسم گفت: شهید سلیمانی از یادگاران و جانبازان دفاع مقدس بود و در ایام جنگ تحمیلی فرماندهی قسمت های مختلف از جمله فرماندهی لشگر 41 ثارالله (ع) کرمان را بر عهده داشت و در عملیات های والفجر چهار، کربلای چهار و کربلای پنج حضوری فعال داشت اما این تلاش ها و مجاهدت ها پس از جنگ تحمیلی نیز خاتمه نیافت و این سردار بزرگ اسلام در شرق کشور به مبارزه با قاچاقیان مواد مخدر شتافت و در آن مناطق منشا اثرات بسیاری بود و در نهایت با حکم مقام معظم رهبری به فرماندهی سپاه قدس منصوب گردید.

او ادامه داد: انجام عملیات های مختلف در خارج مرزهای ایران و تشکیل جبهه مقاومت، بسیج نیروهای مردمی کشور سوریه و تشکیل نیروهای مردمی کشور عراق با نام حشد الشعبی از جمله اقدامات مفیدی بود که توسط این سردار دلاور اسلام انجام شد.

خدابنده تصریح کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی منشا اثرات بسیاری در منطقه بود و ضربات فراوانی به دشمنان اسلام به خصوص نیروهای تکفیری و داعش وارد کرد و سیطره و طومار این گروه های تکفیری صهیونیستی را به پایان رساند و به خاطر همین رشادت ها بود که فرمانده در سایه و مالک اشتر زمان خود لقب گرفت و مفتخر به دریافت سه نشان فتح گردید و همچنین تنها فرماندهی بود که از دست مقام معظم رهبری نشان ذوالفقار را دریافت کرد که همه این ها نشان از زحمات و مجاهدت های او در این سال ها بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: شهید سپهبد سلیمانی هیچ گاه خود را در حصار جناح ها، احزاب و گروه های سیاسی محدود نکرد و قدرت جاذبه معنوی داشت که چه در زمان حیاتش و چه در زمان شهادتش عامل وحدت و انسجام بود.

او در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از حضور گسترده و بی نظیر اقشار مختلف مردم به ویژه جامعه فرهنگیان و دانش آموزان استان در مراسم تشییع این شهید والامقام گفت: این حضور حداکثری نشان از قدرت معنوی، مقبولیت و محبوبیت شهید سپهبد سلیمانی در بین آحاد مردم دارد و این حادثه تمام مردم ایران را عزادار و داغ دار کرد.

خدابنده عنوان کرد: در طی این چهار دهه پس از انقلاب، کشور ما حوادث تروریستی متعددی را تجربه کرده است و دشمنان اسلام بسیاری از نفرات تاثیرگذار انقلاب را در حوادث تروریستی به شهادت رساندند و این ترورها نه تنها مردم را مایوس نکرد بلکه آن ها مقاوم تر از گذشته به راه خود ادامه می دهند و این حوادث تروریستی نشان از درماندگی و عجز دشمنان است چرا که نتوانستند در صحنه جنگ و مقابله با این سردار سلحشور اسلام او را به شهادت برسانند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان بر آمادگی آموزش و پرورش در گنجاندن سیره شهید سلیمانی در محتواهای آموزشی تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار