فرماندار پیشوا:تکیه بر قانون می تواند مبنایی برای حضور حداکثری و مشارکت بالای مردم در انتخابات باشد

پیشوا (پانا) - پانزدهمین نشست هماهنگی برگزاری انتخابات اسفند نود وهشت شهرستان پیشوا با حضورفرماندارو سایر اعضاء برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۳۲۳۱
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار پیشوا:تکیه بر قانون می تواند مبنایی برای حضور حداکثری و مشارکت بالای مردم در انتخابات باشد

در این جلسه حسین عباسی فرماندار پیشوا در سخنانی گفت: یکی از قابلیت‌های مهم شهرستان پیشوا وجود مراکز دانشگاهی است و ضروری است که امکانات و ظرفیت این مراکز در خدمت برگزاری انتخابات مطلوب قرار گیرد.

او در ادامه اظهار کرد: قانون‌مداری، بی‌طرفی و انسجام ملی شعار مهم وزارت کشور برای برگزاری انتخابات سال جاری است و در سرلوحه همه فعالیت‌ها قرار دارد.

او افزود: قانون، نصب العین همه مجریان و متولیان امر انتخابات است و تکیه بر قانون می تواند مبنایی برای حضور حداکثری و مشارکت بالای مردم در انتخابات باشد.

فرماندار شهرستان پیشوا گفت: برگزاری یک انتخابات با شکوه نیازمند زمینه‌سازی است و با همکاری همه مسئولین دستگاه‌ها و نهادها محقق خواهد شد و سیاست شهرستان هم این است که از ظرفیت‌های همه دستگاه‌ها به نحو شایسته و قانونی استفاده شود.

او بیان کرد: آنچه برای شهرستان ما به‌عنوان یک ظرفیت و قابلیت وجود دارد مجموعه‌های دانشگاهی است که وجود چهار مرکز دانشگاهی به دلیل برخورداری از ساختمان اداری، فضای آموزشی و امکانات و نیروی انسانی می‌تواند نقش و اثرگذاری ویژه‌ای در برگزاری مطلوب انتخابات داشته باشد.

عباسی تاکید کرد: موضوع انتخابات خاص و ویژه است و همه مجموعه‌ها در آن دخیل بوده و وظایفی بر عهده دارند که در این بین هرچند برای دانشگاه وظیفه معینی تعریف نشده ولی ماده یازده قانون انتخابات همه دستگاه‌ها را در این رویداد مهم سهیم می‌کند.

او با بیان اینکه حساسیت و اهمیت انتخابات برای همه روشن و یک پروژه بسیار بزرگ و عظیم است، افزود: با وجود اینکه پیشوا یک حوزه فرعی است اما حتی یک صندوق اخذ رای در یک روستا نیز در سطح ملی اثرگذار است.

او تصریح کرد: کمیته‌های مختلفی برای برگزاری انتخابات در شهرستان تشکیل شده که به صورت هفتگی جلسات را برگزار می‌کنند و یکی از کمیته‌های مهم پشتیبانی است که نیاز به منابع، تجهیزات و امکانات همه مجموعه‌ها و نهادها دارد.

فرماندار شهرستان پیشوا گفت: همچنین کمیته آموزش دارای اهمیت بالایی است و با توجه به ضرورت اشرافیت و تسلط مجریان بر قانون و فرآیند اجرایی انتخابات نیازمند استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها برای آموزش نیروهای انسانی هستیم.

عباسی گفت: انتخابات یک موضوع همگانی است و باید در کنار هم انتخاباتی در شأن مردم این منطقه که همواره در همه عرصه‌های حساس تاریخی و سیاسی پیشتاز بوده برگزار و موجبات سرافرازی مردم را بیش از پیش فراهم کنیم.

/خبرنگار: مریم قنبری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار