پوتین وارد دمشق شد

تهران (پانا) - ریاست جمهوری سوریه اعلام کرد، ریاست جمهوری روسیه در سفری از پیش اعلام نشده وارد دمشق شد.

کد مطلب: ۱۰۰۳۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد
پوتین وارد دمشق شد

به گزارش ایسنا از خبرگزاری اسپوتنیک،‌ ریاست جمهوری سوریه اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه امروز (سه‌شنبه) وارد دمشق شده و با بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه دیدار و گفت‌وگو کرده است.

براساس اعلام کرملین،‌ رئیس‌جمهوری سوریه از پوتین بابت سفر به کشورش و کمک در مبارزه با تروریسم قدردانی کرد. بشار اسد در جریان این دیدار ابراز اطمینان کرد که روسیه در مبارزه با تروریسم و برقراری صلح به سوریه کمک خواهد کرد.

طبق اعلام کرملین، پوتین و بشار اسد درباره بازیابی تمامیت ارضی سوریه گفت‌وگو کردند. کرملین اعلام کرد، پوتین در مقر فرماندهی ارتش روسیه در دمشق با اسد دیدار کرده است. پوتین اعلام کرد: ما گام بزرگی را در بازسازی سوریه و حفظ تمامیت ارضی آن برداشته‌ایم.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه به خبرنگاران گفت: ولادیمیر پوتین از فرودگاه به سمت مرکز فرماندهی نیروهای مسلح روسیه در سوریه رفت. بشار اسد در این مرکز فرماندهی به رئیس‌جمهوری روسیه ملحق شد و آن‌ها اطلاعاتی از وضعیت نظامی در سراسر سوریه دریافت کردند و بعدا مذاکرات دوجانبه برگزار کردند.

پسکوف گفت: پوتین در جریان این مذاکرات با بشار اسد، ‌گفت واضح است پیشرفت زیادی در راستای بازیابی تمامیت ارضی و حق حاکمیت سوریه انجام شده است. رئیس‌جمهوری سوریه هم از پوتین بابت کمک در مبارزه با تروریسم و احیای زندگی مسالمت‌آمیز در سوریه تشکر کرد.

پوتین در جریان سفرش به دمشق در چند پایگاه نظامی ارتش روسیه و سوریه حضور یافته و در خیابان‌های این شهر نیز گشت‌زنی کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار