کلانشهری که هنوز در خیابان‌هایش فاضلاب روان است

تهران (پانا) - به‌گفته رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج متاسفانه سرانه برخورداری کرج از شبکه فاضلاب شهری بسیار پایین است و شهروندان بسیاری از مناطق حاشیه‌ای شهر از این موضوع گلایه دارند.

کد مطلب: ۱۰۰۳۱۴۳
لینک کوتاه کپی شد
کلانشهری که هنوز در خیابان‌هایش فاضلاب روان است

به‌گزارش ایسنا، حسین محمدی اظهار کرد: سکونتگاه‌های شهری مثل موجودات زنده نیازهای متنوعی مثل دسترسی به هوای پاک، خاک سالم و ... دارند.

او با اشاره به اینکه مدیریت شهری وظیفه دارد شرایط زندگی سالم را برای شهروندان مهیا کند، ادامه داد: در شورای پنجم سیاست‌گذاری‌های مناسبی برای بهبود وضعیت محیط زیست صورت گرفته که یکی از خروجی‌های آن افزایش بودجه سازمان مدیریت پسماند در سال ۹۸ در حوزه جمع‌آوری، بازیافت و دفن زباله را از ۱۰ به ۴۰ میلیارد تومان بود.

او اضافه کرد: به‌جز مدیریت پسماند، کنترل جمعیت حیوانات شهری و کاهش آلودگی هوا از دیگر اولویت‌های این کمیسیون در شورای پنجم است.

این مسئول تصریح کرد: امسال حدود ۹ میلیارد تومان اعتبار برای محیط زیست شهری اختصاص داده شده تا با هزینه کرد آن بتوانیم بخشی از مشکلات این حوزه را مرتفع کنیم.

او با بیان اینکه ورود فاضلاب در کوچه و خیابان یکی از معضلات اصلی شهر کرج است، ادامه داد: متاسفانه سرانه برخورداری کرج از شبکه فاضلاب شهری بسیار پایین است و شهروندان بسیاری از مناطق حاشیه‌ای شهر از این موضوع گلایه دارند.

محمدی تاکید کرد: این فاضلاب‌ها وارد محلات می‌شود و با توافقات صورت گرفته بین شهرداری و شرکت آبفا بنا شده در حدود هشت تا ۱۰ محله کرج تصفیه‌خانه محلی ایجاد شود.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج گفت: با ایجاد این تصفیه‌خانه‌ها علاوه‌بر کاهش آسیب‌های محیط زیستی و جلوگیری از شیوع آلودگی، زمینه صرفه‌جویی در منابع آبی موجود هم فراهم می‌شود.

او افزود: در حال‌حاضر بخش عمده‌ای از فضای سبز شهری کرج با آب‌شرب آبیاری می‌شود و با ایجاد این تصفیه خانه‌ها می‌توان فاضلاب‌های سرگردان را مدیریت و برای استفاده در فضای سبز بکار می‌گیریم.

او گفت: دو تصفیه‌خانه محلی در حال احداث است و با تخصیص اعتبار مناسب تعداد آنها تا پایان دوره پنجم افزایش می‌یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار