آغاز همایش‌ ملی معماری فضاهای دانشگاهی در دانشگاه یزد

یزد (پانا) - دومین همایش ملی معماری فضاهای دانشگاهی با هدف تبیین نقشه راه در حوزه معماری مراکز آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری، شناسایی ایده‌های برتر در حوزه ساختمان‌ها و فضاهای مراکز آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری در دانشگاه یزد آغاز بکار کرد.

کد مطلب: ۱۰۰۳۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد
آغاز همایش‌ ملی معماری فضاهای دانشگاهی در دانشگاه یزد

به نقل از ایسنا دکتر «محمدرضا نقصان محمدی» دبیر علمی این همایش در مراسم افتتاحیه که قبل از ظهر امروز سه‌شنبه هفدهم دی‌ماه در تالار اجتماعات دکتر جلیلی شاهی دانشگاه یزد برگزار شد، با اشاره به ارسال 75 مقاله به دبیرخانه این دوره از همایش، تصریح کرد: در مدت دو روز برگزاری همایش 15 مقاله برگزیده به صورت سخنرانی و 25 مقاله به شکل پوستر ارائه خواهد شد.

به گفته وی، چکیده تمام مقالات این همایش به همراه سخنرانی‌ها و محتوی پنل‌ها و کارگاه‌های تخصصی در قالب کتابچه‌ای منتشر و به علاقمندان عرضه خواهد شد.
دبیر علمی این دوره از همایش تاکید کرد: این همایش در راستای بهبود کیفی آموزش‌های دانشگاهی و نظر به تاثیر فضهای اموزشی بر این مهم به مقوله معماری فضاهای دانشگاهی پرداخته است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، نقصان محمدی در ادامه خاطرنشان کرد: این همایش با رویکرد کاربردی طی مدت دو روز برگزار همایش اقدام به برگزاری پنل‌ها و کارگاه‌های تخصصی ویژه کارشناسان کرده است.

وی با بیان این که امروز موضوع ارتقای دانشگاه‌ها به سمت دانشگاه‌های نسل چهارم برای رفع مشکلات جامعه از طریق نوآوری‌های دانشگاهی، گفت: در همین راستا نیز رویکرد غالب پنل‌های این دوره از همایش ارتباط بیشتر دانشگاه و جامعه مدنظر قرار گرفته است.

دبیر علمی دومین همایش معماری فضاهای دانشگاهی در بخش دیگری از سخنانش افزود: معتقدیم دانشگاه پیش از آن که یک فضای کالبدی صرفاً‌ آموزشی باشد باید مکانی برای پرورش افراد در زمینه‌های مختلف باشد و در همین راستا امیدواریم برگزاری این همایش علاوه بر رفع مشکلات روز فضاهای دانشگاهی، به پایه‌گذاری نسل‌های جدید دانشگاه‌ها در کشورمان کمک کند و پرسش‌های کارشناسان، طراحان و پژوهشگران جوان را پاسخ دهد.

دکتر «ولی درهمی» معاون پژوهشی دانشگاه یزد نیز در این مراسم طی سخنانی کوتاه تاکید کرد: فضاهای آموزشی بخشی از رسالت آموزش را بر دوش می‌کشند و بعضاً بی‌واسطه بر مخاطب نقش‌افرینی می‌کنند لذا باید معماری آنها مورد اهتمام بیشتری قرار گیرد.

دومین همایش‌ ملی معماری فضاهای دانشگاهی در حالی که بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه یزد قرار بود با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این دانشگاه برگزار شود، به دلایلی بدون حضور وزیر آغاز بکار کرد.

محورهای اصلی این همایش شامل مبانی برنامه ریزی و استاندارهای فضاهای آموزش عالی و تحقیقاتی و فناوری،مرور تجربیات، نقد و بررسی فضاهای دانشگاهی و پارک‌های علم و فناوری ایران و جهان، مرمت، نگهداری و تعمیر فضاهای دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی، تکنیک‌ها و روش‌های بهینه ساخت و ساز در فضاهای دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی، فضاهای فاخر در دانشگاه‌های امروز ایران،کیفیت و هویت فضاهای دانشگاهی و فنآوری وفضاهای دانشگاهی در بناها و بافت‌های تاریخی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار