تلاش برای حذف پدیده زباله‌گردی در نقده

ارومیه (پانا) - مسوول خدمات شهری شهرداری نقده با اشاره به تلاش‌ها برای حذف پدیده زباله‌گردی در این شهر، گفت: جمع‌آوری زباله‌گردها در اولویت وظایف شهرداری این شهر قرار دارد. زیرا می‌توان با تفکیک زباله در مبداء با این پدیده منفی مقابله کرد.

کد مطلب: ۱۰۰۲۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد
تلاش برای حذف پدیده زباله‌گردی در نقده

یعقوب حیدرپور افزود: اکنون حدود 30 نفر در این شهر زباله‌هایی که توسط شهروندان دور انداخته می‌شود را تفکیک کرده و آنها را به مراکز خرید ضایعات حمل می‌کنند که حدود ٨٠ درصد آنان از بیماری اعتیاد رنج می‌برند.
او در خصوص ضرر و زیان‌های این شغل نیز گفت: یک‌هزار سطل‌زباله مکانیزه و لیتری در سطح شهر وجود دارد و در این میان زباله‌گردها برای پیدا کردن یک قطعه زباله فلزی کل محتوای سطل‌های زباله شهرداری را به زمین می‌ریزند که هم باعث آلودگی محیط شهری می‌شود و هم می‌تواند در انتقال انواع بیماری‌های واگیردار و ویروسی موثر باشد.
این مقام مسئول ادامه داد: شهرداری نقده با همکاری یک شرکت خصوصی توانسته‌است زباله مناطقی از شهر را از لحاظ تفکیک در مبداء مدیریت کند.
حیدرپور همچنین بیان کرد: شهرداری همچنین به دنبال خرید زباله‌های کاغذی، فلزی و پلاستیکی شهروندان است. زیرا این اقدام باعث می‌شود تجمیع زباله در سطح شهر کم شود و زباله‌گری که به یک صنعت مافیایی تبدیل شده‌است از بین برود.
مسوول خدمات شهری نقده با بیان این‌که روزانه ۹۰ تن زباله در نقده تولید می‌شود، عنوان کرد: ۶۵ تن از این میزان شامل زباله‌های تر و ۲۵ تن آن نیز مربوط به زباله‌های خشک است.
فرهنگ‌سازی بین جوامع و اجرای طرح های خلاقانه برای مدیریت پسماند می‌تواند در تولید کمتر زباله و تفکیک آن در مبدا کمک کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار