لغو مراسم خاکسپاری پیکر شهید سردار سلیمانی

زمان دقیق ادامه مراسم بزودی در اطلاعیه ای از طریق رسانه ها اعلام می شود

تهران (پانا) - مسئول کمیته تشییع پیکر سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی اعلام کرد: مراسم تدفین سردار سلیمانی و همرزم شهیدش به دلیل ازدحام جمعیت به زمان دیگری موکول شد. زمان دقیق مراسم تدفین سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بزودی در اطلاعیه ای از طریق رسانه ها اعلام می شود.

کد مطلب: ۱۰۰۲۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد
لغو مراسم خاکسپاری پیکر شهید سردار سلیمانی

مهدی صدفی، مسئول کمیته تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی در کرمان اعلام کرد، با توجه به ازدحام جمعیت امکان خاکسپاری پیکر شهدا وجود ندارد و زمان مراسم خاکسپاری متعاقبا اعلام می‌شود.صدفی گفت خودروی حامل پیکر شهیدان سلیمانی و پور جعفری در خیابان منتهی به گلزار شهدا و در مقابل گنبد جبلیه به دلیل ازدحام جمعیت متوقف و چون امکان انتقال پیکر شهدا به محل اصلی گلزار شهدا وجود نداشت مراسم لغو و به تاریخ دیگری موکول شد.

بر اثر ازدحام و فشار جمعیت، امروز تعدادی از تشییع کنندگان مراسم سردار سلیمانی مصدوم شدند و شماری نیز جان باختند؛ «سید محمد صابری» رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی در استان کرمان ضمن تایید این خبر اعلام کرد که این افرادِ اغلب مسن، در مسیر خروجی از میدان آزادی و ورودی به خیابان شهید بهشتی کرمان براثر ازدحام جمعیت آسیب دیده‌اند.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمان هم گفت: تعدادی براثر فشار جمعیت که اغلب هم مسن بوده اند، صدمه دیده اند و فشار جمعیت موجب کدورت برخی از افراد مشایعت کننده شده است.

به گفته کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همه مصدومان به بیمارستان منتقل شدند و ابعاد این حادثه در دست بررسی است اما هنوز نمی توان آمار دقیقی از جان‌باختگان و مصدومان حادثه اعلام کرد.

آیین تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی و همرزمش حسین پورجعفری صبح امروز با حضور معاون اول رییس جمهوری و تعدادی از وزرا، هیاتی از قوه قضاییه و فرماندهان نظامی در کرمان انجام شد.

در ابتدای این مراسم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان از حضور مردم و مسئولان در آیین تشییع سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان وی تقدیر کرد و ضمن عرض خیر مقدم به تمامی حضار، ادامه داد: سردار سلیمانی در رابطه با بحث تدفین وصیت جدی داشته اند که در گلزار شهدای کرمان دفن شوند و در همین راستا در این نقطه چند مکان در نظر گرفته شده و طبق وصیت ایشان و نظر خانواده ایشان در این زمینه اقدام می شود.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی افزود: سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی شخصیت برجسته ای است که جهان اسلام را هم در حیات خود و هم در شهادتش تحت تاثیر خود قرار دارد و افتخار می کنیم و می بالیم و امیدواریم امروز در تشییع پیکر سردار سلیمانی که به زادگاه و خاک خود بازگشته است به خوبی از این شهید عزیز و میهمانان ایشان میزبانی کنیم.

جمعیت حاضر در مراسم تشییع سپهبدحاج قاسم سلیمانی و همرزم شهیدش سردارپورجعفری با شعارهایی از جمله "الله اکبر"، "علمت بر زمین نمی ماند"، "مرگ بر امریکا"، "مرگ بر اسرائیل" و ... با آرمان های انقلاب و شهید سلیمانی تجدید بیعت کردند. همچنین در طول مسیر پلاکاردهایی با هشتک «انتقام سخت» در دست تشییع کنندگان به وضوح خود نمایی می کرد .

داوود میرباقری کارگردان سریال مختار به همراه مصطفی پورمختاری و رحمان نظام اسلامی و اسماعیل نجار رییس ستاد بحران کشور در مراسم تشییع پیکر سپهبد سلیمانی حضور داشتند .

سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در میان شعارهای «سلامی، سلامی انتقام انتقام» سخنرانی خود را در میدان آزادی شهر کرمان را آغاز کرد و گفت: حرف آخر را اول می‌زنم. آرام باشید. انتقامی سخت، قاطع و پشیمان کننده می‌گیریم. فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این‌که شهید قاسم سلیمانی تقوا را از ابوذر گرفته بود اظهار کرد: او ابوذر بود و هست و وفاداری را از حضرت ابوالفضل گرفته بود و این وفاداری و عشق به اسلام و ولایت و ایران عزیز را اثبات کرد. او میثم، عمار و یاسر بود.

با توجه به حضور پرشکوه، حماسی و میلیونی مردم مومن، انقلابی و ولایتمدار قم در مراسم تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی و همراهانش و طولانی شدن این آیین در قم، آئین وداع با پیکر مطهر سپهبد شهید قاسم سلیمانی که قرار بود شب گذشته در مصلای امام علی(ع) شهر کرمان برگزار شود لغو شد.

معاون اول رئیس جمهور به تشییع‌کنندگان پیوست

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، وزیر بهداشت و شهردار تهران با استقبال دکترفدائی استاندار کرمان وارد فرودگاه کرمان شدند و به خیل عظیم تشییع‌کنندگان پیکر مطهر سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و سردار شهید پورجعفری پیوستند.

پیکر مطهر شهیدان سردار سپهبد قاسم سلیمانی و سردار حسین پورجعفری پس از تشییع در عراق و شهرهای اهواز، مشهد ، تهران و قم بامداد سه شنبه وارد زادگاهش استان کرمان شد .

سردار حاج قاسم سلیمانی بامداد جمعه ۱۳ دی ماه به همراه ابومهدی المهندس از فرماندهان حشد الشعبی عراق و هشت نفر دیگر در اثر حمله تروریستی نیروهای آمریکایی که به دستور رییس جمهوری آمریکا انجام شد، به شهادت رسید.

پیکر سپهبد شهید سلیمانی بعد از تشییع در شهرهای عراق بامداد یکشنبه وارد خوزستان و در اهواز با حضور پرشور مردم این استان بدرقه شد.

مردم مشهد مقدس در جوار حرم امام رضا (ع) روز یکشنبه از سرداران شهید استقبال و صحنه های کم‌نظیری را در ابراز ارادت به سردار سلیمانی خلق کردند.

صبح دوشنبه بعد از اقامه نماز رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پیکر شهید سپهبد سلیمانی و همرزمانش، پیکر این شهید سرافراز با حضور میلیون‌ها عزادار تهرانی تشییع و پس از آن به قم و برای خاکسپاری به کرمان منتقل شد.

پیکر سردار شهید سلیمانی امروز (سه شنبه) با حضور پرشور مردم در زادگاهش تشییع و در گلزار شهدای شهر کرمان جایی که وصیت کرده بود، به خاک سپرده می‌شود.

سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی سال ۱۳۳۵ در روستای قنات ملک در شهرستان رابر استان کرمان در خانواده‌ای مذهبی متولد شد.

سردار سلیمانی ابتدای جنگ تحمیلی با شماری از نیروهای کرمان، تیپ زرهی را تشکیل داد و سپس به لشکر ۴۱ ثارالله تبدیل شد. او از آغاز تشکیل این لشکر تا انتصاب به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود.

پرچم قرمز برافراشته شد

مردم کرمان نیز با در دست گرفتن عکس‌های حاج قاسم و پرچم قرمز به نماد « انتقام » در این مراسم حضور پیدا کردند . آنها همگی فریاد می زدند : اینجا مردم انتقام می‌خواهند و بر تن فرزندان خود لباس رزم پوشیده‌اند.

مردم با سردادن شعار انتقام انتقام، نبرد با آمریکا، ای لشکر صاحب زمان آماده‌باش، تأکید می‌کنند که آرمان‌های سردار سلیمانی را ادامه می‌دهند.

شعار مرگ بر آمریکا شهر کرمان را در برگرفت . همچنین تشییع کنندگان بارها تأکید کردند در استان کرمان حالا میلیون‌ها نفر قاسم سلیمانی وجود دارد.

تغییر نام ایستگاه راه آهن کرمان

با درخواست سعید رسولی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، تابلوی جدید ایستگاه راه‌آهن کرمان با تغییر به «شهید سپهبد قاسم سلیمانی»، بر سر در این ایستگاه نصب شد.

گفتنی است این تغییر نام روز گذشته و قبل از خاک‌سپاری سردار شهید سلیمانی در این شهر انجام شد و مسافرانی که امروز با استفاده از قطار به کرمان برای حضور در مراسم خاک‌سپاری حاضرشده بودند، توانستند نام جدید این ایستگاه را مشاهده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار