رازگشایی از مقاومت شهرداری در برابر مصوبه « تعیین حدود اختیارات شوراهای معماری مناطق»

تهران (پانا) - سخنگوی شورای شهر تهران و رئیس کمیته معماری شورای شهر تهران درباره مقاومت‌های شهرداری تهران برای «تعیین حدود اختیارات شوراهای معماری مناطق 22 گانه شهر تهران» توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۰۰۲۹۳۴
لینک کوتاه کپی شد
رازگشایی از مقاومت شهرداری در برابر مصوبه « تعیین حدود اختیارات شوراهای معماری مناطق»

علی اعطا در گفت‌وگو با پانا درباره مصوبه «تعیین حدود اختیارات شوراهای معماری مناطق 22 گانه شهر تهران» اظهار کرد: «این مصوبه یک مصوبه محدودکننده است و بر روی درآمد شهرداری اثرگذار است و تردیدی در آن نیست اما این مصوبه بر روی درآمد نامشروع شهرداری اثربخش است. علاوه بر اینکه بر روی سوءاستفاده‌های حواشی شهرداری نیز اثر دارد چون بخش قابل توجهی از سوء استفاده‌ها از این طریق بود است.»

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به مقاومت‌های شهرداری تهران درباره مصوبه «تعیین حدود اختیارات شوراهای معماری مناطق 22 گانه شهر تهران» گفت: «مقاومت‌هایی که صورت گرفت به دو دلیل بود. یک بخش مربوط به مدیران شهرداری بود چون نگران کاهش درآمد هستند با توجه به وضع بودجه شهرداری و این برای ما قابل فهم است. بخش دیگری از آن به شهرداران مناطق مربوط است. عده‌ای به خاطر سوءاستفاده‌های شخصی به تکاپو افتادند که البته با این مصوبه جلوی آن گرفته می‌شود.»

وی خاطرنشان کرد: «لایحه مذکور به موجب طرحی که در مهر یا آبان 97 در شورای شهر تصویب شد، به شورا آمد. لایحه با تاخیر آمد و در نهایت چون انقباضی مطرح شد شهرداری مقداری با آن مخالف شد. معاونت‌های شهرسازی، مالی و برنامه‌ریزی مخالف شدند چون نگران بودند. در این راستا هیات رئیسه شورا به من ماموریت داد تا به عنوان طراح طرح با شهرداری مذاکره و منشا نگرانی‌ها را رصد کنم. این اقدام انجام شد و سپس گزارش آن در کمیسیون مطرح و نتیجه این شد که مجددا جلسه‌ای در کمیسیون شهرسازی برگزار شود و به یک جمع‌بندی برسیم.»

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: «برخی نظرات معاونت‌های شهرداری پذیرفته شد و برخی موارد پذیرفته نشد. یکی از مواردی که پذیرفتیم درباره موضوع کمیسیون داخلی بود که قبلا وزارت کشور ابلاغ کرده بود و ما آن را در شورای معماری منطقه ادغام کرده بودیم. آنها از تبعات این ادغام مواردی را مطرح کردند که ما هم قبول کردیم تا بعدا جداگانه در طرح دیگری به آن خواهیم پرداخت. یکسری موارد دیگر هم وجود داشت که نپذیرفتیم و در نهایت لایحه در دستور صحن قرار گرفت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار