پاشایی: برنامه های به‌روز و متنوع برای تربیت دانش آموزان در اولویت باشد

تبریز(پانا) - جلسه ستاد استانی هماهنگی و برنامه ریزی گرامی داشت برنامه های 8 اسفند با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و اعضای شورای معاونین در سالن اجلاس باشگاه فرهنگیان با محوریت تصویب برنامه های پیشنهادی این هفته برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۲۹۲۴
لینک کوتاه کپی شد
پاشایی: برنامه های به‌روز و متنوع برای تربیت دانش آموزان در اولویت باشد

جعفر پاشایی ضمن گرامی داشت شهادت سپهبد سلیمانی، گفت: عمق ضایعه از دست دادن چهره خدوم و پا به رکاب و بین المللی سردار سلیمانی و همراهانش برای جهان اسلام و نظام جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف آشکاراست. اطاعت از ولایت به شکلی بود که در این اتفاق با هر منسب و جناح نشان داد که شهادت او موجب پیروزیهای بیشتر و نابودی دشمنان خواهد شد.

او افزود: برنامه های دشمن متنوع و متعدد است و باید برنامه های به‌روز و متنوع داشته باشیم تا انگیزه دانش آموز برای مسائل عقیدتی و دینی و... به تناسب سن آنها برانگیخته شود. باید الگوهای فروزان را مانند چراغ تابان به دانش آموزان منتقل کنیم. الگوهای عملی بسیار مهم است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ضمن گرامی داشت خدمات شهیدان رجائی و باهنر در راه اندازی امور تربیتی بیان کرد: تقویت و ترویج نهاد امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی و قدردانی از فعالان امور تربیتی به استناد راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و ما مدیون امور تربیتی هستیم. با تمام ظرفیت لازم در هفته امور تربیتی حضور خواهیم داشت.

او بیان کرد: باید تدوین برنامه های هفته تربیت اسلامی با محوریت مدرسه انجام گیرد. تلاش کنیم انگیزه معلمان و اولیای و دانش آموزان را در طراحی و اجرای برنامه بالا ببریم.

پاشایی با بیان اینکه همزمان با هفته تربیت اسلامی، دست‌اندرکاران امور تربیتی شهرستان‌ها و مناطق با حضور در گلزار مطهر شهدای گرانقدر و عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا با آرمان‌های شهدای والا مقام به‌ویژه شهیدان رجایی و باهنر و امام شهیدان تجدید بیعت می‌کنند، عنوان کرد: دیدار مسئولان آموزش و پرورش با امامان جمعه شهرستان‌ها و مناطق و همچنین بزرگان این حوزه ها باید در اولویت برنامه های این هفته باشد.

این مقام مسئول ضمن بیان اهمیت طراحی و اجرای برنامه های شاد و مدون و در عین حال فرهنگی و معنوی در تقویت روحیه امید و خودباوری و دشمن ستیزی در دانش آموزان تصریح کرد: باید با اجرای برنامه های شاد و مدون انگیزه انقلابی و معنوی دانش آموزان را بالا ببریم. در این راستا باید سازمانهای بسیج فرهنگیان، بسیج دانش آموزی، سازمان دانش آموزی و... برای تربیت فرهنگی و معنوی دانش آموزان کمک کنند. همگرایی باید توسط این سازمانها و دستگاهها با آموزش و پرورش انجام شود.

همچنین طاهر علمی در ادامه گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری مسابقه کتاب خوانی بصورت اینترنتی، دیدار با رزمندگان و خانواده های شهدا، همایش معاونین، مربیان و مشاوران در سطح استان، برگزاری نمایشگاه دست آوردها و کتاب، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، سخنرانی روسا یا معاونین در نمازهای جمعه مناطق و ... را از جمله برنامه های استان برای بزرگداشت هفته امور تربیتیبرشمرد. .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار