احداث و بازسازی مسیر رودخانه در استان یزد

یزد (پانا) - فرماندار شهرستان یزد گفت: مسیر رودخانه قدیمی شهر یزد که بخشی از آن در بلوار دانشجو بازسازی شده باید به صورت کامل از ابتدا تا انتها تکمیل شود.

کد مطلب: ۱۰۰۲۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد
احداث و بازسازی مسیر رودخانه در استان یزد

"سیدمحمد رستگاری" در نشست شورای حفاظت منابع آب شهرستان افزود: خوشبختانه با توجه به برنامه ریزی انجام شده بازسازی مسیر قدیمی رودخانه یزد که در گذشته جهت استفاده سیل ایجاد شده، مجددا بازسازی و برخی از مسیر در حال احداث و بهسازی است.

وی ادامه داد: این بازسازی باید از ابتدا و در حاشیه پارک کوهستان تا بلوار دانشجو نیز انجام شود و در انتها نیز از مسیر بلوار جمهوری اسلامی تا دروازه قرآن به پایان برسد.

رییس شورای حفاظت منابع آب شهرستان یزد گفت: مسیر رودخانه یزد نباید رها شود و باید حتما تکمیل شود البته در ایجاد این مسیر باید مسایل اجتماعی و انتظارات مردم نیز دیده شود تا همراهی مردم برای احیای این مسیر حتما وجود داشته باشد.

رستگاری افزود: در رابطه با قنات زارچ نیز یکی از بزرگترین اقداماتی که در این دوره انجام شده احیای این قنات بود و مسافت طولانی که سال‌ها از طریق فاضلاب آلوده شده بود، در حال اصلاح است.

وی ادامه داد: طبق قولی که به مردم زارچ داده شده، اصلاح این مسیر در حال انجام است و پس از جاری شدن آب در این مسیر و احیای قنات زارچ نسبت به احداث پارک و باغ موزه اقدام شود.

فرماندار شهرستان یزد گفت: در زمینه ایجاد کمربند فضای سبز شهر یزد نیز وارد فاز عملیاتی شدیم و شهرک صنعتی، منابع طبیعی و شهرداری‌های یزد همکاری لازم را داشته باشند تا ان شاءالله توسعه فضای سبز منطقی و مبتنی بر روش‌های علمی با حداقل مصرف آب در دستور کار باشد.

رستگاری افزود: از شرکت آب منطقه‌ای یزد نیز درخواست داریم همکاری لازم برای تخصیص آب به کمربند سبز هر چه زودتر اجرایی شود و ایجاد فضای سبز شهر یزد به شدت مورد نیاز است و ان شاءالله مورد توجه بیشتر همه دستگاه‌ها قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار