کارشناس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش اصفهان :

با آمادگی در جلسات آموزش خانواده حضور پیدا کنید

پیربکران(پانا) - جلسه توانمندسازی مدرسان آموزش خانواده با حضور مسئولین اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در سالن اجتماعات اداره برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۲۸۸۰
لینک کوتاه کپی شد
با آمادگی در جلسات آموزش خانواده حضور پیدا کنید

محمود توانگرفرد کارشناس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در جلسه توانمندسازی مدرسان آموزش خانواده ضمن اینکه شهادت سردار سلیمانی را حکمت خدا معرفی کرد، گفت: در بحث آموزش خانواده با نگاه توانمندسازی اولیا جلو رفتیم و وقتی مروری بر موضوع داشتیم، متوجه شدیم موفق نبودیم چون فقط مادران در این جلسات حضور پیدا می کردند و حضور پدران در این جلسات کم رنگ بود. در ادامه متوجه شدیم که آموزش خانواده برای اولیا نیست بلکه برای اولیای مدرسه و دانش آموزان هم باید باشد چرا که نیازسنجی مدرسه به مدرسه و حتی کلاس به کلاس هم متفاوت است.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش برای هر پایه تحصیلی موضوعاتی را پیشنهاد کرده است. این امر تکلیف مدیر مدرسه را در قبال برگزاری این جلسات مشخص کرده است و اینگونه موارد چون موضوعات مرتبط با فرزندان دارد، مشارکت اولیا هم در اجرای آن بیشتر است.

توانگرفرد در ادامه به مدرسین حاضر در جلسه پیشنهاد داد: جلسات را بطور مستمر جهت بیان مطالب مفید از جانب هر یک از افراد و اشتراک تجارب دو ماه یکبار برگزار کنید. با آمادگی در جلسات آموزش خانواده حضور پیدا کنید چون با توجه به اطلاعات فضای مجازی، اولیا مطالبه گر شده اند و این کار رشد متوازن را ایجاد می کند.

وی سپس توصیه کرد: از اساتید خوب دانشگاه، حوزه و نیروی انتظامی استفاده کنید. اساتید تجارب خوبی دارند، ضمن اینکه در موضوعات مربوط به خود تخصص دارند. اگر مدرس آموزش خانواده به تعداد کافی در منطقه موجود باشد نباید به عنوان سخنران تخصصی از دیگر افراد استفاده شود و اگر لازم شد باید طبق ضوابط و شرایط خاص این کار انجام شود. نگاه مدیر به جلسات آموزش خانواده خیلی مهم است. در جلسات مدیران موضوعی را 5 دقیقه به شیوه ای جذاب توضیح دهید و آنها را به موضوع جلب کنید.

توانگرفرد در پایان تاکید کرد: در انتهای فرایند آموزش خانواده نظرسنجی کنید تا متوجه شوید چقدر موفق بوده اید. سعی کنید زیاد سخنرانی نکنید چون تاثیر آموزش غیر مسقیم از مستقیم بیشتر است. موضوعی را که شروع می کنید به هدف برسانید. راهکار ارائه دهید. چیزی را که بیان می کنید به آن عمل کنید در غیر اینصورت آسیب را بیشتر می کنید. اولیا را تشنه مطلب کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار