ماندگار شدن نام شهید سردار سلیمانی در سومین حرم اهل بیت(ع)

شیراز(پانا)- اعضای شورای اسلامی شهر شیراز امروز در جلسه فوق العاده‌ای بر نام‌گذاری کوهسار مهدی به نام سردار شهید قاسم سلیمانی موافقت کردند.

کد مطلب: ۱۰۰۲۷۸۰
لینک کوتاه کپی شد
ماندگار شدن نام شهید سردار سلیمانی در سومین حرم اهل بیت(ع)

عضو هیات رییسه شورا و رییس کمیسیون نام گذاری شورای شهر شیراز، نظر خود را مبنی بر انتخاب یکی از مکان های بلوار کوهسار مهدی یا بلوار رحمت اعلام کرد.

به گفته‌ی سعید نظری بلوار کوهسار مهدی به خاطر مسلط بودن به شهر شیراز ، دارا شدن رویکرد فرهنگی و ورزشی در آینده نزدیک و این که این شهید گران قدر سرباز حضرت مهدی بوده است مناسب است و بلوار رحمت نیز به علت نام گذاری نشدن خیابان هایش و نزدیکی به گلزار شهدا که سردار سلیمانی برای سر زدن به هم رزمانش به آنجا رفته است مناسب است.

منشی دوم شورا هم نظر خود را مبنی بر مناسب بودن بلوار پاسداران به دلیل نزدیک بودن به پادگان های سپاه مناسب اعلام کرد.

قاسم مقیمی اضافه کرد میتوانیم یک تندیس از این سردار بزرگ نیز در ابتدای این بلوار نصب کنیم و وظیفه ساخت آن را بر عهده سازمان سیما و منظر و فضای سبز شیراز قرار بدهیم.

ریسس کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز نیز، پیشنهاد نامگذاری مکانی به نام شهید ابومهدی المهندس داشت و بر اینکه تاکنون هیچ مکانی ک به اسم شهدای بین المللی نام گذاری نشده است این اقدام را شروعی نو برای شیراز دانست.

احمد تنوری در ادامه اضافه کرد که این طرح ها هرچه سریع تر باید اجرایی شوند و بهترین مکان برای نام گذاری به اسم شهید ابومهدی المهندس پروژه کوهسار مهدی است .

ریسس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: باشکوه ترین و خالصانه ترین شهادت نصیب سردار سپهبد قاسم سلیمانی شد گرچه که ما در دوران جنگ تحمیلی نیز فرماندهان مهم و والا مقامی را از دست داده ایم ، سردار سلیمانی یکی از مردمی ترین شهیدان معاصر است که به دست رییس جمهور خون ریز آمریکا ، ترامپ به شهادت رسیده است .

از نظر نوذر امامی بهترین مکان برای نام گذاری به نام این شهید والا مقام پروژه کوهسار مهدی است زیرا یک پروژه عظیم عمرانی است و ابهت زیادی دارد و طول آن تقریبا هفت کیلومتر است .

عضو کمیسیون تلفیق شورای شهر شیراز ضمن عرض تبریک و تسلیت به مردم شهید پرور ایران و یاداوری این موضوع که یاد و نام این شهید بزرگ و مالک اشتر رهبر تا ابد در دلهای مردم ایران و خاور میانه خواهد ماند اضافه کرد که بلوار رحمت به دلیل این که به همین نام کنونی در ذهن مردم جا گرفته است برای این کار مناسب نیست گفت پل کابلی که واقع در میدان ولی عصر است یکی از بهترین گزینه ها میباشد .

سید احمد رضا دستغیب در این باره افزود این پل که در ورودی شهر شیراز قرار دارد بزرگترین پل مهندسی شهر شیراز است و میتواند به خوبی عظمت این شهید را به نمایش بگذارد .

عضو کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای شهر شیراز نیز پس از بیان این موضوع که زبان از ادای دین به این شهید باز می ماند گفت پروژه کوهسار مهدی به چند دلیل مناسب ترین مکان است .

علی ناصری ادامه داد: اولین مزیت این مکان این است که توسط همکاران سردار سپهبد قاسم سلیمانی در قرار گاه خاتم و با همکاری نزدیک شهرداری شهر شیراز در حال احداث است ، دومین مزیت این مکان عظیم بودن این پروژه است ، نگین شیراز است و در آینده نزدیک با افتتاح بزرگراه شیراز اصفهان تبدیل به شاه راه شمال غرب به شمال شرق در شهر می‌شود و میتوان سردیس سردار دلها را نیز با همکاری سازمان سیما و منظر و فضای سبز در ابتدای این مکان نصب کرد .

از نظر عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز هم پروژه کوهسار مهدی که دوفاز آن اجرایی و فاز سوم آن نیز در حال اجرا است بهترین مکان برای این موضوع است.

نواب قائدی ادامه داد: این پروژه از جام جم شروع و به تقاطع شهدای انقلاب ختم می‌شود که همگی از جنس شهید چمران هستند.

وی افزود: این پروژه که شش و هشت دهم کیلومتر طول دارد و در خور شان این شهید بزرگوار است .

شهردار شیراز افزود سردیس ابهت این شهید را به خوبی نماش نمیدهد و بهترین گزینه تندیس است که طی مسابقه ای که بین طراحان ترتیب میدهیم بهترین طرح انتخاب و در ابتدای مکان مقرر شده قرار می‌گیرد.

در انتهای این جلسه مصوب گردید تا بزرگراه کوهسار مهدی به بزرگراه شهید سپهبد قاسم سلیمانی تغییر نام یابد.

خبرنگار: آناهیتا مظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار