افزایش ۷۰ درصدی آمار پرونده‌های جرائم سایبری

تهران (پانا) - به‌گفته رئیس اداره مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا استان اصفهان آمار پروندهای جرائم فضای‌مجازی، نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته تقریبا ۷۰ درصد افزایش داشته است.

کد مطلب: ۱۰۰۲۷۲۳
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۷۰ درصدی آمار پرونده‌های جرائم سایبری

به‌گزارش ایسنا، سرهنگ علی شکرالهی اظهارکرد: اپلیکیشن‌های رمزساز توسط بانک‌ها ارائه می‌شود و به‌صورت تحت وب کار می‌کنند و به شهروندان رمز یکبار مصرف می‌دهند که به‌عنوان رمز پویا یا یکبار مصرف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

او خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که شهروندان این اپلیکیشن‌ها را از سایت‌های اصلی و معتبر بانک‌ها دریافت کنند و یا توسط کارمندان بانک‌ها نصب و استفاده شود.

رئیس اداره مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا استان اصفهان، با بیان اینکه امکان فیشینگ رمز پویا هم وجود دارد، افزود: هک شدن حساب‌ها با استفاده از رمز پویا کمتر از سابق (رمزهای ایستا) اتفاق می‌افتد، چرا که رمزهای پویا دارای مدت زمان محدود و یکبار مصرف هستند.

سرهنگ شکرالهی تصریح کرد: در هر صورت اگر رمز پویا در درگاه جعلی وارد شود و هکر در آن مدت زمان محدود به اطلاعات دسترسی پیدا کند، می‌تواند تراکنش اینترنتی انجام دهد.

او با بیان اینکه رمزپویا تعداد پرونده‌های فیشینگ را به‌شدت کاهش می‌دهد، اظهار کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند که در سایت‌های جعلی اطلاعات خود را وارد نکنند و از سایت‌های معتبر به درگاه بانکی متصل شوند.

رئیس اداره مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا استان اصفهان، گفت: در فضای‌مجازی و نرم افزارهای متعدد مانند تلگرام و اینستاگرام با تبلیغ شارژ و اینترنت رایگان و ... به درگاه‌های بانکی وصل می‌شوند که این درگاه‌ها قابل اعتماد نیستند و ممکن است درگاه‌های فیشینگ باشند.

سرهنگ شکرالهی ادامه داد: در مجموع سایت‌های که به‌عنوان درگاه بانکی و مالی استفاده می‌شوند پروتکل https در سطح بین‌المللی و در سطح وب را باید رعایت کنند و نشانه آن وجود https و با رنگ سبز است که با کلیک کردن روی آن، اطلاعات پروتکل ظاهر می‌شود.

او افزود: منشأ بیشترین فیشنگ‌ها در شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام است و براین اساس توصیه می‌شود شهروندان در شبکه‌های اجتماعی به‌دنبال خرید نیازهایشان نباشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار