ارزش های انقلاب اسلامی در فرهنگ عمومی گزینش برجسته شود

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت: ارزش ها و معیارهای انقلاب اسلامی بایستی در رفتار کارشناسان و فرهنگی عمومی گزینش برجسته باشد.

کد مطلب: ۱۰۰۲۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد
ارزش های انقلاب اسلامی در فرهنگ عمومی گزینش برجسته شود

احمد ناصری در جمع گزینشگران استان با اشاره به شهادت سردار آسمانی سپهبد قاسم سلیمانی اظهار کرد:شهید قاسم سلیمانی یک شخصیت ارزشمند برای انقلاب اسلامی و منطقه بود.

ناصری با ابراز تاسف از ترور ناجوانمردانه این شهید بزرگوار و والامقام و باعنوان اینکه محبوبیت شهید قاسم سلیمانی تنها مختص به ملت ایران نبود بلکه حضور وی در قلب های مردم منطقه مشهود است، خاطر نشان ساخت: ملت و دولتمردان ایران در مقابل این جنایت پاسخ محکمی را خواهند داد.

اودر بخش دیگری از سخنانش به دستور تاریخی امام راحل (ره) برای تاسیس نهاد گزینش اشاره کرد و تصریح کرد: گزینش در آموزش و پرورش از جایگاه ویژه ای برخوردار است، بگونه ای که انتخاب افراد صالح و صیانت از معیارهای انقلاب در نهاد تعلیم و تربیت غیر قابل انکار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گزینشگران را انسان هایی گم نام خطاب کرد که با جدیت و حساسیت مشغول ارائه خدمات هستند.

ناصری در ادامه رعایت حقوق مردم را حساس دانست و گفت: از آنجاییکه گزینش افراد تاثیر طولانی در سرنوشت افراد دارد، اظهار داشت: گزینش افراد از لحاظ قضاوت از حساسیت بالایی برخوردار است.

او با بیان اینکه علاوه بر رعایت حقوق مردم حق حاکمیت نیز باید در نظر گرفته شود، گفت: انتخاب معلم در آموزش و پرورش به جهت اینکه نسل آینده برای تربیت به آنان سپرده خواهد شد، از اهمیت بالایی برخوردار است و دقت در انتخاب آنان همان رعایت حق حاکمیت می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با عنوان اینکه در گزینش باید تسامح و تساهل باید باشد، گفت: فرصتی را ایجاد کنیم تا افرادی را که دچار لغزش شده اند ولی در منش و رفتار آن ها تغییری ایجاد نشده است دوباره امکان فعالیت داشته باشند.

ناصری همچنین با عنوان این مطلب که ابزاری فراتر از قانون وجود ندارد از گزینشگران حاضر خواست تا در قضاوت های خود از ابزار قانون استفاده کنند و تا حدامکان از دخالت احساسات خود خود داری نمایند.

او همچنین به استفاده از فناوری نوین و پرهیز از روش ها و ابزارهای سنتی تاکید کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل نیزدر جمع گزینشگران استان اظهار کرد: هر یک از اعصاری که از خلقت انسان ها سپری شده است، تاثیراتی را بر روی نگرش و رفتارهای انسان ها گذاشته اند.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی ستوده افزود: اینک در عصر ارتباطات وفناوری قرار گرفته ایم و هر چه انسان ها به پیشرفت و تکامل برسند به یک حلقه گمشده در زندگیشان که همان آرامش هست، نیازمندند.

او در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اخلاقیات در زندگی روزمره انسان ها تصریح کرد: سه رکن اعتقاد پاک، عمل پاک و اخلاق پاک در دین مبین اسلام بایستی بعنوان زیر ساخت تربیتی قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ادامه داد: کسانیکه اخلاق محور هستند به راحتی می توانند بر روی دیگران تاثیر داشته باشند.

ستوده گفت: امروزه اعتقاد و باور به مهمترین بحث در دنیا تبدیل شده است که می تواند انسان ها را به سالم و یا ناسالم بودن هدایت کند و در رفتار آن ها تغییراتی ایجاد نماید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن کریم خلقت انسان ها برای رسیدن به سعادت و آرامش می باشد، بیان داشت: سازمان جهانی بهداشت روانی نیز 6 مهارت اخلاقی را با عناوین سواد عاطفی، ارتباطی، مالی، رسانه، تربیتی و رایانه را به دنیا معرفی کرده است که همه ریشه در مبانی اسلامی دارند.

به گفته ستوده وحدت شخصیتی انسان ها جزو راهکارهای اسلام برای ایجاد آرامش در انسان ها می باشد.

مدیر هسته گزینش آموزش و پرورش استان هم در این جلسه با بیان اینکه در سال گذشته 6 هزارو 690 فقره پرونده در گزینش استان بررسی شده است، گفت: نرمی که برای بررسی پرونده ها برای استان مشخص شده است، 4 هزار فقره می باشد که 2 هزارو 690 فقره پرونده بیشتر از نرم کشوری است.

داریوش افروز با عنوان اینکه در فعالیت های گزینشی استان عامل کیفیت بخشی در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: اتصال به شبکه دولت و هیات عالی از طریق فیبر نوری یکی از اقداماتی است که در این خصوص انجام داده شده است.

او افزود: پنج نمایندگی گزینش استان از طریق الکترونیک دولتی به هیات عالی متصل هستند که این موضوع از لحاظ مالی و زمانی صرفه جویی لازم بعمل آمده است.

مدیر هسته گزینش آموزش و پرورش استان همچنین از برگزاری دوره های توانمند سازی گزینشگران بصورت مجازی در سال جاری خبر داد و گفت: تحقیقی با هدف تاثیر گزینش در سلامت سازمان در هسته گزینش استان انجام شده است که نتایج خوبی از ان استخراج شده است.

افروز همچنین از انتخاب 4 گزینشگر استان بعنوان گزینشگر نمونه کشوری خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار