سردار سلیمانی محبوب قلب ها بود

خرم آباد(پانا) استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه سردار سلیمانی محبوب قلب ها بود گفت: افراد مشهور در قاب ها و کتاب ها ثبت می شوند اما محبوبان عالم در قلب‌ها ماندگار می شوند.

کد مطلب: ۱۰۰۲۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد
سردار سلیمانی محبوب قلب ها بود

غلامعلی افروز روز یکشنبه در دانشگاه فرهنگیان خرم آباد در آیین گرامیداشت سردار سپهبد سلیمانی بیان کرد: امروز آزادگان جهان داغدار شهادت این سردار مجاهدت در راه خدا هستند.

وی اظهار داشت: بسیاری از ژنرال های دنیا تقاضای ملاقات با شهید سلیمانی را داشتند در حالیکه این شهید بزرگوار در کوچه و بازار با مردم مأنوس بود و محبوب قلب ها شد.

این استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه مقبولیت اجتماعی بالاتر از مشهور بودن است، اضافه کرد: محبوبیت مقامی عرشی و دعای انبیا و اولیای خدا است و شهید سلیمانی به اوج محبوبیت رسید.

افروز عنوان کرد: خیلی‌ها به مقام این شهید بزرگوار غبطه می‌خورند، آرزوی دل‌های پاک و ذهن‌های آزاده و وارسته محبوب شدن است چراکه عاقبت‌به‌خیری درگرو محبوب شدن است.

وی با تاکید بر اینکه خون و شهادت امام حسین(ع) و یاران ایشان سبب احیای دین شد، ادامه داد: پس از شهادت آخرین سرباز امام حسین(ع) در صحرای کربلا ، یزیدیان به چالش کشیده شدند که نه تنها مسلمان نیستند بلکه انسانیت و شرافت ندارند و پس از نهضت کربلا گل واژه حسین حسین دنیا را گرفته است.

وی با بیان اینکه شهادت، اسلام را نگهداری می کند، اظهار داشت: شهادت مخلصانه سپهبد سلیمانی سرمایه تحول تازه ای در انقلاب اسلامی ایجاد خواهد کرد چون این شهید بزرگوار در دل‌ها قرار دارد.

وی عنوان کرد: قطره‌قطره وجود این شهید بزرگوار برای رشد و تعالی و مبارزه با ظلم و ستم هزینه شد.

این استاد دانشگاه تهران گفت: سرمایه انسان هاعمر آنها است و در نهایت دچار خسران می شود مگر آنکه افرادی قدر آن را بدانند و بهترین عمل ها را انجام دهند و جز حق نگویند.

افروز با بیان اینکه شهید سلیمانی عمر خود را برای انسانیت و مجاهدت در راه حق فدا کرد، ادامه داد: معلمان کسانی هستند برای رشد و تحول و تعالی تلاش می کنند و به همین جهت معلمی ماندگار است.

وی افزود: معلمان باید عمر خود را برای ماندگاری دیگران هزینه کنند و اکنون اشک هایی که برای سردار سلیمانی ریخته می شود نتیجه خدمت صادقانه ایشان است.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار