لزوم فرهنگ‌سازی برای تبدیل بانوان به موتور محرکه ورزش

یزد (پانا) - مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی برای تبدیل بانوان به موتور محرکه ورزش یادکرد و از رشد قابل‌توجه زیرساخت‌های ورزشی بانوان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۰۲۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد
لزوم فرهنگ‌سازی برای تبدیل بانوان به موتور محرکه ورزش

به نقل از شبستان «مسعود شریعتی» در مراسم پایانی سمینار تخصصی ورزش بانوان با رویکرد روش‌های نوین در توسعه ورزش شهادت سردار سرافراز سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی را تبریک و تسلیت گفت و با اشاره به اینکه باید دیدگاه و محیط نسبت به ورزش بانوان تغییر کند، اظهار کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی توسعه نوین بانوان با این منظور باید تداوم پیدا کند.

وی بابیان اینکه بانوان باید موتور محرکه ورزش در جامعه شوند، گفت: با توجه به جایگاه زنان در خانه، مدرسه و اجتماعات کوچک و بزرگ باید افراد از سوی بانوان به ورزش وادار شوند تا بتوانیم به آینده ورزش و سلامت جامعه خود امیدوار باشیم.

این مسئول از ارتقای زیرساخت ورزشی بانوان در استان یادکرد و گفت: باشگاه‌های ورزشی انگشت‌شماری که در حوزه بانوان وجود داشت به بیش از ۶۰ باشگاه اختصاصی بانوان رسیده است و همچنین بیش از ۴۰۰ باشگاه از مجموع قریب به ۶۰۰ باشگاه استان سانس بانوان دارند.

شریعتی با اعلام اینکه اداره کل ورزش و جوانان استان در آموزش و پژوهش در چهار سال متوالی رتبه اول را کسب کرده است، گفت: این مسئله به معنای رشد و وضعیت خوب استانمان در این حوزه است.

وی از استقبال بانوان از کارگاه‌های آموزشی ورزش خبر داد و گفت: کارگاه‌هایی با پیش‌بینی ظرفیت حدود ۷۰ نفر با حضور بیش از ۱۰۰ بانو تشکیل‌شده که نشان می‌دهد استان یزد تشنه علم روز ورزش است.

وی نسبت به تعریف ریل‌گذاری و سیاست‌گذاری ورزش در استان یزد ابراز امیدواری کرد و گفت: در دو سال گذشته با تلاش‌های دانشگاهیان و هیات‌های ورزشی برای اولین بار سند ۲۰ ساله ورزش استان با رویکرد اجرایی نیز نوشته و تدوین و آماده رونمایی شد که برای اجرای آن در شورای ورزش می‌کوشیم.

این مسئول از تشکیل کمیته اجرایی سند ورزش در استانداری و دفتر امور اجتماعی این دستگاه خبر داد و گفت: خوشبختانه استاندار محترم و اکثر مدیران از حامیان ورزش استان هستند و با تعامل و همکاری دستگاه‌ها این سند اجرایی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار