معاون پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

زیبایی اندیشه، سردار سلیمانی را به چهره جهانی تبدیل کرد

تبریز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت که سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی نمونه بارز انسان کامل بود و به خاطر زیبایی اندیشه ای که داشت چهره ای جهانی بود و شهادتش تمام عالم را متاثر کرد.

کد مطلب: ۱۰۰۲۶۳۷
لینک کوتاه کپی شد
زیبایی اندیشه، سردار سلیمانی را به چهره جهانی تبدیل کرد

طاهر علمی در جلسه مدیران مدارس آموزش و پرورش ناحیه 2 تبریز در سالن اجتماعات مدرسه زهرا مردانی آذر، ضمن تسلیت و گرامی داشت یاد سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش گفت: معیار سنجش انسان، میزان عقل، دانایی و زیبایی اندیشه اوست و سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی نمونه بارز انسان کامل بود و به خاطر زیبایی اندیشه ای که داشت چهره ای جهانی بود و شهادتش تمام عالم را متاثر کرد.

وی گفت: اگر خداوند، انسانی را دوست داشته باشد به او حکمت می دهد وکسی که این حکمت خدایی را داشته باشد با کمترین امکانات موفق می شود و با زندگی ساده احساس خوشبختی و آرامش می کند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در ادامه در خصوص برنامه های پرورشی در مدارس گفت: بر اساس ارزیابی که از فعالیت های پرورشی در مدارس ناحیه 2 تبریز داشتیم خوشبختانه مدیران مدارس نسبت به اجرای برنامه های مراقبت دانش آموزان در برابر آسیب های اجتماعی اهتمام جدی داشتند که نشان از مسئولیت پذیری و آگاهی آن ها است.

علمی بر اجرای بیش از پیش برنامه های پیش گیری از آسیب های اجتماعی در مدارس تاکید کرد و ادامه داد: در حوزه مراقبت از آسیب های اجتماعی، دو برنامه نماد و یاریگران زندگی در مدارس اجرا می شوند که طرح یاری گران زندگی کمک کننده به طرح نماد است و سه هدف عمده آموزش و توانمند سازی دانش آموزان، اجرای برنامه های فرهنگی و رصد و مداخله را دنبال می کند.

وی افزود: ثروت هر کشوری نه به ذخایر نفتی و نه به معادن است بلکه نیروی انسانی سالم و کار آمد است که می تواند هر کشوری را در مسیر توسعه قرار دهد پس باید به تربیت نسل سالم حساس بود.

28 برنامه تعریف شده حوزه پرورشی در سند تحول قابلیت اجرایی در مدارس را دارند

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بیان کرد: در زیر نظام سند تحول بنیادین 52 برنامه برای حوزه پرورشی تعریف شده است که از این تعداد فقط 28 برنامه برای مدارس است و از معاون پرورشی نواحی و مناطق انتظار می رود که بر اساس ظرفیت های ناحیه و منطقه خود ارزیابی کنند چه تعداد برنامه از 28 برنامه قابلیت اجرایی دارد و این برنامه ها را به مدارس ارسال کنند و مدیران مدارس نیز موظف هستند که به برنامه کمی و کیفی سالانه تبدیل کنند.

لزوم آگاهی از ماموریت مشاوران در مدارس

علمی، اهمیت و جایگاه مشاور در مدارس را یادآور شد و گفت: اتاق مشاور، ویترین هر مدرسه است و بایستی یکی از بهترین اتاق های مدرسه به مشاور اختصاص یابد و همچنین به مشاوران اجازه داده شود تا تک تک دانش آموزان را سنجش کنند و با آن ها صحبت کنند تا دانش آموزان در معرض رفتارهای پرخطر را شناسایی کنند.

وی افزود: آزمون های توانایی، رغبت و سلامت که در حال حاضر در مدارس در حال برگزاری است خیلی مهم هستند و نتایج آن ها مبنای تصمیم گیری ها می باشند.

زنگ نماز برنامه ای ملی است

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در ادامه با تاکید بر این که زنگ نماز در مدارس باید جدی گرفته شود، گفت: زنگ نماز، یک برنامه ملی است که فقط مربوط به حوزه پرورشی نیست بلکه 21 دستگاه به ویژه ستاد اقامه نماز، سپاه و اداره کل اوقاف و امور خیریه بر اجرای آن در مدارس تاکید و نظارت دارند.

برنامه ها و فعالیت های سازمان دانش آموزی

علمی با اشاره به برخی برنامه ها و فعالیت های سازمان دانش آموزی گفت: تشکیلات پیشتازان، خبرگزاری پانا، بوفه های مدارس ولباس فرم مدارس از برنامه ای سازمان دانش آموزی در مدارس هستند که انتظار می رود مدیران مدارس نسبت به این برنامه ها و اجرای دقیق آن ها همت داشته باشند.

در عرصه فعلی رسالت معلمان، رسالت مهم و خطیری است

رییس سازمان بسیج فرهنگیان استان نیز در این جلسه نقش تبریز و مردم آذربایجان در نهضت مشروطیت، انقلاب و دفاع مقدس را یاد آور شد و گفت: آذربایجان، سردارانی همچون شهید باکری و تجلایی را تقدیم نظام کرده است که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به الگو گرفتن از آن ها افتخار می کرد.

مسلم اورنگی گفت: بعد از دوران دفاع مقدس برخی ها می گفتند که آیا جوانان امروزی مانند جوانان دوران دفاع مقدس هستند؟ که شهدا و رزمندگان مدافع حرم به خوبی به این پرسش پاسخ دادند.

وی در ادامه با بیان این که سردار سلیمانی با این که اهل کرمان بود ولی تمام ایران، دلشان با این سردار رشید بود، گفت: تعابیری که رهبر معظم انقلاب از سردار سلیمانی داشتند همان تعابیری است که امام علی (ع) از مالک اشتر داشتند.

رییس سازمان بسیج فرهنگیان استان افزود: به برکت خون شهیدان و به ویژه سردار رشید اسلام، درخت انقلاب تنومند تر و روز به روز شکوفاتر خواهد شد.

ارونگی در ادامه با اشاره به برخی نکات مهم پیام رهبر معظم انقلاب پس از شهادت سردار سلیمانی گفت: رهبر فرزانه انقلاب در این پیام گفتند که راه شهیدان و مسیر آن ها ادامه خواهد داشت که انتصاب سردار قاآنی تایید این نکته بود.

وی بیان کرد: در عرصه فعلی رسالت معلمان، رسالت مهم و خطیری است و برای همین است که رهبر معظم انقلاب، معلمان را فرماندهان عرصه جنگ نرم عنوان کرد.

سردار سلیمانی پرچم دار صلح، عدالت و امنیت بود

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 تبریز نیز در این مراسم با بیان این که نام و رشادت ها و مجاهدت های و حتی شهادت سردار قاسم سلیمانی نکته عطفی در تاریخ اسلام است، گفت: بعد از شهادت ایشان تمام جهان از شرق تا غرب و عرب و عجم همه سرگشته و حیران شدند و در سکوت معنا داری فرو رفتند.

جعفر راستگوی گفت: در جهان، لشگر کشی برخی ژنرال ها بوی خشونت و جنگ می دهد ولی سردار سلیمانی نمونه بارز و مصداق و معنای کامل صلح، امنیت و عدالت بود.

در این مراسم از زحمات زینال امجد تجلیل شد و الهام جدیدی به عنوان معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه 2 تبریز معرفی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار