اعتراف ۱۰ میلیاردی و انهدام باند سارقان منازل

تهران (پانا) - معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت، از انهدام باند ۹ نفره سارقان منزل در تهران و کرج خبر داد و گفت این سارقان به ۲۰ فقره سرقت منزل به ارزش ۱۰ میلیارد ریال اعتراف کردند.

کد مطلب: ۱۰۰۲۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
اعتراف ۱۰ میلیاردی و انهدام باند سارقان منازل

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی گفت: در اواسط سال جاری پرونده های مشابهی مبنی بر سرقت منزل به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارسال شد.

وی بیان داشت: در اظهارات مشابه مال باختگان و بررسی اولیه پرونده ها مشخص شد سارقان از طریق بالکن طبقات اول یا دوم با تخریب درب بالکن وارد آپارتمان شده و پس از سرقت طلاجات و لوازم با ارزش، از محل گریخته‌اند.

نجفی بیان کرد: کارآگاهان در گام نخست از تحقیقات خود متوجه شدند سرقت توسط مجرمان حرفه‌ای صورت گرفته است که با انجام اقدامات ویژه پلیسی و بررسی سوابق مجرمان حرفه‌ای سابقه‌دار یکی از سارقان بنام "شاپور ۳۵ ساله" شناسایی و مشخص شد که وی اخیراً با تشکیل باندی با همکاری سایر همدستانش مشغول سرقت هستند.

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت عنوان کرد: کارآگاهان با بدست آوردن سرنخ های اولیه موفق به شناسایی مخفیگاه شاپور در محدوده خیابان صفا شدند و با انعکاس موضوع به بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران دستور دستگیری وی و سایر همدستانش صادر شد.

بنابر اعلام پایگاه خبری پلیس، با اشاره به اینکه در بیست و چهارم آذرماه طی یک عملیات پلیسی شاپور به همراه ۴ تن دیگر از همدستانش در همان مخفیگاه شاپور دستگیر شدند، گفت: هر ۵ متهم برای تحقیقات تکمیلی به اداره هفدهم منتقل شدند.

نجفی در ادامه گفت: در تحقیقات تخصصی پلیس، متهمان اظهار داشتند که سرقت ها را به همراه ۴ سارق دیگر در قالب دو تیم ۴ و ۵ نفر انجام داده اند.

وی تصریح کرد: به دنبال اعترافات متهمان در چند عملیات پلیسی، سایر مخفیگاه اعضای باند نیز در محدوده خیابان ۱۷ شهریور شناسایی و در گام بعدی هر ۴ متهم دیگر پرونده دستگیر شدند.

نجفی با بیان اینکه متهمان به ۱۸ فقره سرقت در محدوده مرکز تهران و ۲ فقره در شهر کرج اعتراف کردند، اضافه کرد: سارقان در ادامه گفتند که پس از سرقت، اموال را بین خودمان تقسیم می کردیم و یا به افرادی در تهران یا کرج به قیمت نازل‌تری می‌فروختیم.

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: کارآگاهان تاکنون ۱۰ تن از مال باختگان را شناسایی کرده‌اند و کارشناسان ارزش تقریبی اموال سرقتی را بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

وی گفت: با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرایم احتمالی و شناسایی دیگر مال باختگان در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ می‌باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار