رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی معظم کل قوا ؛

اگر حزب الله سقوط می کرد دومینوی بزرگی شکل می گرفت که مهره ی آخر آن ایران بود

زنجان (پانا) - به گزارش خبرگزاری پانا از زنجان، رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در همایش علما، مبلغان و طلاب استان زنجان با اشاره به عظمت شخصیت سردار سلیمانی به تشریح سیاست های آمریکا در منطقه پرداخت

کد مطلب: ۱۰۰۲۵۲۳
لینک کوتاه کپی شد
اگر حزب الله سقوط می کرد دومینوی بزرگی شکل می گرفت که مهره ی آخر آن ایران بود

حجت‌الاسلام علی سعیدی با اشاره به وجود نظرات مختلف در سیاست خارجی آمریکا گفت بعضی از سیاست مداران آمریکا علت نزدیک شدن کشورهایی مانند چین در مسیر توسعه به آمریکا را هزینه های زیاد جنگ می دانند اما ذخایر انرژی موجود در غرب آسیا انگیزه ی کافی را به دولت مردان آمریکا می دهد تا به طور جدی برنامه ی نفوذ در منطقه را پیگیری کنند که مهم ترین راه جهت تسلط به منطقه حفظ اسرائیل و تضعیف گفتمان اعتقادی مردم منطقه است.

او ادامه داد: در ابتدا تحلیل آمریکا برای تسلط به غرب آسیا جنگ تمدنی بود اما از سال 2009 این استراتژی به جنگ درون تمدنی تغییر یافت و جنگ مستقیم به جنگ نیابتی تبدیل شد که ضربات بسیار شدیدی به محور مقاومت وارد آورد. تامین بیشتر هزینه های این جنگ به عهده ی کشورهای عربی بود به نحوی که تنها کشور عربستان 13 میلیارد دلار برای این پروژه هزینه کرد.

او گفت: تکنیک کشورهای غربی در مبارزه با جریان های اصیل مقاومت معرفی جنبش ها و چهره های بدلی است در این رابطه برای مثال جریان احمدالحسن در کشور عراق به عنوان یک گروه شیعی انقلابی معرفی می شود در صورتی که این گروه در اصل همان شیعه ی انگلیسی است. از طرفی گروه هایی مانند طالبان، القاعده و داعش نیز جریان های اسلامی بدلی هستند که برای جذب جوانان پرشور سنی معرفی شده اند تا علاوه بر تخریب چهره ی اسلام مانع گرایش جوانان منطقه به انقلاب اسلامی ایران شوند.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی معظم کل ادامه داد: در جریان جنگ 33 روزه اگر حزب الله سقوط می کرد یک دومینوی بزرگ شکل می گرفت که مهره ی آخر آن ایران بود و در این میان نقش حاج قاسم در خنثی کردن نقشه ها بسیار پررنگ بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار