احیاء و حفاظت از ۵ گورستان تاریخی پایتخت

تهران (پانا)- اعضای شورای شهر تهران با رای اکثریت خود به طرح حفاظت و احیای پنج گورستان تاریخی در منطقه ۱۴ رای مثبت دادند.

کد مطلب: ۱۰۰۲۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
احیاء و حفاظت از ۵ گورستان تاریخی پایتخت

اعضای شورای شهر تهران صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران طرح یک فوریت الزام شهرداری تهران برای حفظ و احیای گورستان‌های دولاب در منطقه ۱۴ تهران را روی میز بررسی قرار دادند و سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با بیان این‌که پنج گورستان تاریخی در منطقه ۱۴ تهران وجود دارد که بیش از ۷۶ هزار مترمربع مساحت دارند و شخصیت‌های فرهنگی و اجتماعی زیادی در آنجا دفن هستند، گفت: بسیاری از افرادی که در این آرامستان‌ها دفن شده‌اند در عرصه‌های بین‌المللی افتخارات بزرگی داشتند و به همین دلیل لازم است که شهرداری تهران نسبت به احیای این گورستان‌های تاریخی از جمله گورستان روس، کاتالیک‌ها و غیره اقدام کنند.

در ادامه مسجد جامعی با تاکید بر این‌که این آرامستان‌ها نماد فرهنگ ایران هستند و در این گورستان‌ها افراد پرافتخاری از کشورهای یونان، لهستان، فرانسه و غیره دفن شده‌اند، ادامه داد: باید اقدامات لازم در راستای بازسازی این آرامستان‌ها انجام شود.

وی با بیان این‌که افراد تاثیرگذار زیادی در این گورستان‌ها دفن شده‌اند، اظهار کرد: این گورستان‌ها یک بحث ملی است و به نظرم لازم نیست که با قید فوریت به این مساله توجه شود، چرا که تاکنون دوبار کارهای مطالعاتی برای احیای این گورستان‌ها انجام شده و به نظرم این قیدهای فوریتی شاید کار را خراب کند.

در ادامه الهام فخاری با بیان این‌که مدت‌هاست کارهای مطالعاتی در این زمینه انجام شده و حتی در بودجه دو سال اخیر نیز این مهم مورد توجه قرار گرفته، گفت: از آنجایی که کارهای مقدماتی انجام شده باید همه ما همت کنیم تا کار به جریان بیفتد.

سرانجام یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به حفاظت و احیای گورستان‌های دولاب به تصویب رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار