وصول ۷۱۶ هزار فقره چک رمزدار در کشور

تهران (پانا) - براساس آمار بانک مرکزی ۷۱۶ هزار فقره چک رمزدار در آبان ماه ۹۸ در کل کشور وصول شد.

کد مطلب: ۱۰۰۲۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد
وصول ۷۱۶ هزار فقره چک رمزدار در کشور

براساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی، حدود ٧١٦ هزار فقره چک رمزدار به ارزشی بالغ بر ١٠٤١ هزار میلیارد ریال در آبان ماه ١٣٩٨ در کل کشور وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۹.۱ درصد و ۱۱.۶ درصد کاهش داشته است. در ماه مورد بررسی در استان تهران حدود ٢١٧ هـزار فقـره چک رمزدار به ارزشی حدود ٦٠٥ هزار میلیارد ریال وصول شد.

در ماه مذکور ۴۶.۱ درصد از تعداد چک‌های رمزدار وصولی در سه استان تهران (۳۰.۳ درصـد)، خراسان رضوی (۸.۲ درصد) و اصفهان (۷.۶ درصد) وصول شده است که بیش‌ترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند. همچنین ۶۸.۳ درصد از ارزش چک‌های فوق در استان‌های تهران (۵۸.۱ درصد)، اصفهان (۵.۲ درصد) و خراسان رضوی (۵ درصد) وصول شده است.

چک‌های وصولی بر حسب عادی و رمزدار

بالغ بر ٧ میلیون و ۶۰۰ هزار فقره چک در آبان ماه ١٣٩٨ در کل کشور وصول شد که از این تعداد بالغ بر ٦ میلیون و ۹۰۰ هزار فقره عادی و بالغ بر ۷۰۰ هزار فقره رمزدار بوده است. بر این اسـاس درکل کشور ۹۰.۶ درصد از کل تعداد چک‌های وصولی، عادی و ۹.۴ درصد رمزدار بوده است. در ماه مورد بررسی در کل کشور حدود ١٧٧٧ هزار میلیارد ریال چک وصول گردید که حـدود ٧٣٦ هزار میلیارد ریال چک عادی و بالغ بر ١٠٤١ هزار میلیارد ریال چک رمزدار است. به عبارتی در کل کشور ۴۱.۴ درصد از کل ارزش چـک‌های وصولی، عادی و ۵۸.۶ درصد رمزدار بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار