در جست‌وجوی ستاره‌های اصفهان

تهران (پانا) - جشنواره‌ای به نام «منظومه ستارگان درخشان» در اصفهان آغاز به‌کار کرده که ویژه نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ ساله است و قصد دارد، بازتعریفی از ستاره‌شدن داشته باشد.

کد مطلب: ۱۰۰۲۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد
در جست‌وجوی ستاره‌های اصفهان

به‌گزارش ایسنا، محمدرضا احمدی، دبیر جشنواره «منظومه ستارگان درخشان» اظهار کرد: امروزه به اشتباه از سلبریتی‌ها به عنوان ستاره نام می‌برند، در حالی‌که سلبریتی‌ها نمی‌توانند الگوی زندگی ما باشند.

او با اشاره به ویژگی‌های این جشنواره تصریح کرد: «منظومه ستارگان درخشان» یک قدم قبل از پروسه استعدادیابی است و شامل نوجوانان اصفهانیِ کنشگر در زمینه آئینی و مذهبی، کسب و کار، مدیریت، ابداع و اختراع، رسانه، اجتماعی و مدنی، معلول کنشگر و هنرآفرین در زمینه ادبیات فارسی، ورزش و تربیت بدنی، صنایع دستی، هنرهای نمایشی، سینما و تلویزیون، موسیقی‌های بومی و ملی، هنرهای تجسمی و شهری می‌شود.

احمدی ادامه داد: پس از ثبت‌نام نوجوانان علاقه‌مند در سایت و پر کردن فرم، برگزیدگان به مصاحبه دعوت می‌شوند، در برابر سه داور می‌نشینند تا در نهایت بفهمند استعداد ستاره شدن را دارند یا نه. در نهایت نیز نوجوانان باید به ما بگویند که برای شاد کردن مردم در زمینه‌ای که انتخاب کرده‌اند، چه کاری می‌توانند انجام دهند.

او، بالا بردن عزت‌نفس نوجوانان و هویت‌بخشی به آنان را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره دانست و گفت: یکی از اهداف ما این است که خروجی این جشنواره تبدیل به تیم واحدی از نوجوانان مستعد شود که در اجرای برنامه‌های شهری مشارکت می‌کنند.

دبیر جشنواره «منظومه‌های درخشان» تاکید کرد: این جشنواره برای استعدادیابی نیست و می‌کوشد نوجوان‌های اصفهانی با هر توانایی، راه ستاره شدن را پیدا کنند.

صالح خشوعی، رییس اداره امور فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان نیز سیاست این سازمان را درگیر کردن مخاطبان در برنامه‌های مخاطب‌محور دانست و گفت: بر اساس همین سیاست است که نوجوانان از مرحله ایده‌پردازی تا اجرای برنامه‌های مخصوص به خود، در خانه نوجوان شرکت دارند.

به‌گفته او، برنامه‌ریزی برای تقویت مسئولیت‌پذیری و مشارکت اجتماعی یکی از اهداف ترسیم شده در سند شهروندی فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان است که با اجرای برنامه‌هایی از این دست به آن هدف نزدیک می‌شود.

خشوعی خاطرنشان کرد: ریشه بسیاری از مشکلات ما این است که به آرمان خود فکر نمی‌کنیم و در راه رسیدن به آن قدم نمی‌گذاریم اما نوجوانان با شرکت در این جشنوراه می‌توانند هویت و مهارت مورد علاقه خود را پیدا کنند.

جشنواره «منظومه ستارگان درخشان» از سوی اداره امور فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، با همکاری خانه نوجوان و فرهنگسرای پایداری این سازمان برنامه‌ریزی شده و نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ ساله‌ای که تمایل به شرکت در آن دارند، تا ۲۰ دی ماه می‌توانند برای ثبت نام به نشانی manzoomeisf.ir مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار