تحقیق و تفحص از قرارداد شرکت رساتجارت

تهران (پانا) - اعضای شورای شهر تهران به طرح تحقیق و تفحص از قرارداد شهرداری تهران با شرکت رساتجارت و قرارداد موسوم به سه شهید موافقت کردند.

کد مطلب: ۱۰۰۲۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد
تحقیق و تفحص از قرارداد شرکت رساتجارت

در جریان یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران، طرح تحقیق و تفحص از قراردادهای رساتجارت کلید خورد.

بهاره آروین درباره این طرح اظهار داشت: تحقیق و تفحص از مبانی حقوقی و گزارش عملکرد قرارداد با شرکت رساتجارت مربوط به اسفندماه گذشته است و کمیسیون برنامه و بودجه در این مدت تمام تلاش خود را انجام داد تا گزارش‌های شهرداری را در قالبی غیر از تحقیق و تفحص دریافت کند.

او افزود: کمیسیون چهار جلسه با مسئولین شهرداری برگزار کرد اما نبود گزارش‌های مکتوب در این زمینه به شدت احساس می‌شد تا جایی که از شهرداری درخواست شد مذاکرات جلسات را پیاده‌سازی و برای ما ارسال کنند تا اندکی از خلا موجود کاسته شود.

آروین با تاکید بر اینکه پیشرفت بررسی‌های کمیسیون قانع‌کننده نیست با اشاره به علت این امر گفت: به رغم تلاش شهردای تهران به منظور حل ابهامات مالی این قرارداد احراز تخلفات انجام شده و احقاق حقوق شهروندان اجرا نشده است. در نتیجه اعضای کمیسیون تصمیم گرفتند از شورا درخواست کنند تا راسا به مساله قررادادهای رساتجارت ورود کند.

آروین با اشاره به اینکه یکی از تخلفاتی که در این قرارداد محرز شده تعارض منافع است گفت: امیدواریم با ورود اعضای شورای شهر تهران به تحقیق و تفحص از قراردادها با شرکت رسا تجارت هم تخلفات رخ داده به طور کامل محرز شود و هم حقوق شهروندان احقاق شود.

آروین در پایان درخواست کرد که طرح تحقیق و تفحص از قرارداد سه شهید نیز به این طرح ا ضافه شود.

در ادامه، سیدمحمود میرلوحی با اشاره به اینکه پس از گذشت یک سال و چند ماه هنوز گزارش تحقیق و تفحص به دست ما نرسیده اظهار داشت: این درحالی است که از ابتدا به دنبال تحقیق و تفحص بودیم. شهرداری تهران اسفندماه سال گذشته به ما گفتند که اگر این طرح را مسکوت نگه دارید هزار میلیارد تومان برای ما عایدی دارد سپس در اردیبهشت ماه سال جاری هم اعلام کردند اگر آن را مسکوت نگه داریم 1600 میلیارد تومان عایدی دارد و ما فکر کردیم باید با شهرداری همکاری کنیم اما حالا بسیار در انجام این طرح تاخیر شده و از ما می‌پرسند که چرا این تغییر اتفاق افتاده است.

وی افزود: در دوره پنجم مدیریت شهری رویکرد شورا و مدیریت شهری اصلاح شد و ما دیگر چیزی به نام هولوگرام و املاک نجومی نداریم و به علاوه از مجموع هشت هزار میلیارد تومان طلب پیمانکاران که از دوره‌های قبلی بر جای مانده 25 درصد آن را پرداخت کردیم.

او با تاکید بر اینکه بخش‌های زیادی از قرارداد رساتجارت دارای مشکل است گفت: در این قرارداد در سال 95 به میزان 5300 میلیارد تومان استقراض شده است.

وی تاکید کرد:‌ در این دوره مدیریت شهری سعی کردیم که انضباط مالی را به جریان بیاندازیم و دیگر در این دوره از حاتم‌بخشی خبری نیست.در نهایت تحقیق و تفحص از قراردادهای رساتجارت با 15 رای موافق به تصویب رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار