رییس اتحادیه مرغداران كشور به پانا خبر داد:

عرضه هر شانه تخم مرغ با نرخ ۷۴۰۰ تومان در میادین/افزایش 20 درصدی قیمت نهاده‌ها

خبرگزاری پانا: رییس اتحادیه سراسری مرغداران از عرضه هر شانه تخم مرغ با قیمت ۷۴۰۰ تومان در مراكز و میادین میوه و تره بار خبر داد و گفت: قیمت نهاده‌های تولید حدود 20 درصد افزایش یافته و هزینه‌های تولید نیز با افزایش قیمت مواجه شده‌اند.

کد مطلب: ۱۰۰۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد

هدایت اصغری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت هر كیلوگرم تخم مرغ در محل مرغداری های كشور به طور میانگین بین ۳ تا ۳۱۰۰ تومان است كه این قیمت برای مصرف كنندگان نیز در هر كیلوگرم حدود ۳۷۵۰ تا چهار هزار تومان عرضه می شود.

اصغری ادامه داد: اکنون هر شانه تخم مرغ بین ۷۵۰۰ تا 8000 هزار تومان در بازار مصرف عرضه می شود.

رییس اتحادیه سراسری مرغداران كشور بیان کرد: در تفاهم‌نامه امضا شده سال گذشته میان اتحادیه مرغ تخم‌گذار و شرکت پشتیبانی امور دام که قیمت هر شانه تخم‌مرغ در بازار مصرف نباید از 6600 تومان کمتر و از 7400 تومان بیشتر شود، تعیین شده بود تا در صورت افزایش قیمت نهاده‌ها و هزینه‌های تولید، خرید تخم‌مرغ از مرغداران نیز مورد بازنگری قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه قیمت نهاده‌های تولید حدود 20 درصد افزایش یافته و هزینه‌های تولید نیز با افزایش قیمت مواجه شده‌اند در جلسات متعدد، قیمت‌های جدیدی برای تخم مرغ تعیین شد.

به گفته وی، قیمت منطقی برای هر کیلوگرم تخم‌مرغ از نظر اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار 3870 تومان و از نظر وزارت جهاد کشاورزی 3680 تومان اعلام شد.

اصغری با بیان اینکه اكنون وضعیت تولیدكنندگان تخم مرغ مطلوب نیست توضیح داد: قیمت مصوب كنونی كفاف هزینه های تولید را نمی دهد چرا که طبق بررسی كارشناسی وزارت جهاد كشاورزی، قیمت هر كیلوگرم تخم مرغ ۳۶۸۰ تومان تعیین شده بود كه در حال حاضر تولید كنندگان محصول خود را ۶۰۰ تومان زیر قمیت تمام شده به بازار عرضه می كنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار