صفـحه اصــلی| ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۱ شهريور - ٧/١١/١٤٣٥ - Tuesday, September 02, 2014
گروه های خبری

  عناوین کل اخبار

 آموزش و پرورش

 اقتصادی

 سیاسی

 اجتماعی

 فرهنگی و هنری

 ورزشی

 فضای مجازی

 تصاویر

 فیلم و صوت

سایـــر خدمات

آرشیو خبرفرهنگی و هنریسینما و تئاتر کد مطلب: 62101     
/گزارش نشست خبری بنیاد بازی های رایانه ای1/

نقش آموزش و پرورش در فرهنگ سازی بازی های رایانه ای بسیار مهم است

خبرگزاری پانا: حکیم جوادی با اشاره به این مطلب که حمایت از صنعت هنر بازی های رایانه ای در بخش های زیرساختی همچون تولید موتور بازی های رایانه ای ضروری است، گفت: یادگیری از مقاطع کودکی و مقاطع تحصیلی اهمیت بسیاری دارد و اخیرا طرحی در این باره در یکی از اجلاس های بین المللی از سوی سازمان فناوری اطلاعات ارائه شده است.
۱۳۹۱ سه شنبه ۱۵ اسفند ساعت 13:03

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، نشست خبری بنیاد بازی های رایانه ای صبح امروز با حضور معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، علی حکیم جوادی و مدیر عامل بنیاد بازی های رایانه ای در سالن کنفرانس این موسسه برگزار شد.

در ابتدای این نشست حکیم جوادی گفت:متاسفانه با شرایطی که وجود دارد برنامه ها با سرعت قبلی پیش نمی رود و برای اینکه بتوانیم در این حوزه های مختلف فعالیت کنیم باید انگیزه هایی وجود داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تفاهم نامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بنیاد بازی های رایانه ای اشاره کردو یادآور شد: بازی های رایانه ای یکی از موضوعات مهم فرهنگی کشورها شده و در عین حال در بخش اقتصادی نیز این هنر صنعت نقشی مهم را ایفا می کند.

جوادی خاطرنشان کرد: در بخش اقتصاد خیلی از کشورها در بازی های رایانه ای سرمایه گذاری می کنند زیرا بازگشت سرمایه در این حوزه حتا در جهان غرب که با رکود اقتصادی روبرو بوده قابل توجه است. در یک کشور به واسطه بازی های رایانه ای بیش از 120 هزار نفر اشتغال وجود دارند و در عین حال 46 میلیون دلار درآمد حاصل از بازی های رایانه ای نشان از سودآوری این صنعت هنر دارد.

وی در ادامه به منظر فرهنگی تولید بازی های رایانه ای در کشور اشاره کردو گفت: از منظر فرهنگی، ورود فرهنگ های بیگانه از سوی دیگر کشورها و احاطه فرهنگی به نسل جوان از طریق صنعت بازی های رایانه ای موضوعی است باید به آن توجه کنیم.

رییس سازمان فناوری اطلاعات در ادامه با اشاره به نقش مهم اموزش و پرورش گفت: یادگیری از مقاطع کودکی و مقاطع تحصیلی اهمیت بسیاری دارد و اخیرا طرحی در این باره در یکی از اجلاس های بین المللی از سوی سازمان فناوری اطلاعات ارائه شده است.

وی تصریح کرد: باید بخش خصوصی را تقویت کرد؛ آوردن سرمایه گذاران جدید با تعریف نقشه های اقتصادی جدید از جمله برنامه های پیش روی ما است تا از این طریق شاهد افزایش اطلاعات شبکه ملی اطلاعات باشیم؛ گیم در کاربردهای نظامی جایگاهی ویژه دارد و بسیاری از رزمایش ها از طریق گیم انجام می شود.

حکیم جوادی در ادامه افزود: در دنیا امروز این پرسش مطرح است که چقدر از فرهنگ یک کشور در فضای مجازی مورد توجه قرار می گیرد. بازی های رایانه ای بصورت هدفمند از سوی کشورهای مختلف مورد توجه قرار می گیرد و بسیاری از جنگ های آینده دنیا از طریق این بازی ها به کودک و نوجوان القا می شود که این مهم تاثیرات بد فرهنگی را در جامعه دارد و در ابعاد اجتماعی نیز بسیاری از موضوعات خشونت آمیز از بازی های رایانه ای شکل می گیرد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: برای ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی می توانیم با تولید بازی های رایانه ای و تولید موتورهای بازی خلائی که وجود دارد را پرکرده و در حوزه صادرات یکی از کشورهای مطرح در عرصه گیم باشیم.

حکیم جوادی با اشاره به این مطلب که ما به عنوان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادعا نداریم که متولی تولید بازی های رایانه ای باشیم خاطرنشان کرد: بیشتر وظیفه ما ایجاد بستر و تسهیلات لازم در حوزه های آی تی است همچنین در شبکه ملی اطلاعات تمهیدات لازم دیده شده تا با پهنای باند بیشتر، اطلاعات تولیدی در کشور جریان داده شود.

رییس سازمان فناوری اطلاعات تاکید کرد: مراکزی در استان های مختلف و تهران در حال راه اندازی هستند و این امکان برای بازی ساز وجود دارد خدمات مورد نیاز را از این مراکز تامین کند؛ دربرخی موضوعات پایه ای همچون تولید موتور بازی  از تولیدکنندگان بایدحمایت شود و تلاش ما بر این است بسترهای لازم برای تولید موتور بازی ایرانی ساخته شود.

وی توضیح داد: راه اندازی و ارتقاء ایمیل بومی و ضد بدافزار بومی از دیگر برنامه های ما است و معتقدم بخش خصوصی باید در این زمینه وارد شده و دولت نباید حاکمیت این بخش را در دست داشته باشد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات در ادامه با اشاره به این مطلب که طراحی بازی های مبتنی بر فرهنگ و نبوغ ایرانی نیاز به حمایت دارد ؛تاکید کرد: این بنیاد به عنوان متولی تولید بازی های رایانه ای در داخل و خارج از کشور جایگاه مناسبی را پیدا کرده است. این مهم موجب می شود بازی های ایرانی در داخل و خارج از کشور به جایگاه حقیقی خود برسند.

حکیم جوادی در پایان سخنان خود افزود: شبکه ملی اطلاعات به دنبال محتوا بوده و بازی به عنوان یکی از اطلاعات پرمحتوا همیشه مورد توجه گروه های مختلف بوده و امیدوارم با حمایت های دولتی در این بخش، بخش بازی بیش از پیش با رونق مواجه شود.





نظر شما

نام :
پست الکترونیکی :
نظر شما :  
کد امنیتی: