محسن هاشمی اعلام کرد: بررسی بوی نامطبوع تهران در جلسه هم‌اندیشی با شهردار

تهران (پانا) - رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت در جلسه صبح امروز شهردار و اعضای شورا درباره آلودگی هوا و بوی نامطبوع پایتخت، گزارش‌هایی ارائه شد.

کد مطلب: ۹۸۸۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد
محسن هاشمی اعلام کرد: بررسی بوی نامطبوع تهران در جلسه هم‌اندیشی با شهردار

محسن هاشمی در حاشیه جلسه صبح امروز شورای شهر تهران با اشاره به جزئیات جلسه هم‌اندیشی با شهردار تهران گفت: دو موضوع آلودگی هوا و بوی نامطبوع تهران در این جلسه مطرح شد و شهردار تهران درباره آخرین وضع ریشه‌یابی بوی نامطبوع گزارشی را ارائه کرد. بر اساس نموداری که روز ۲۳ آذر از میزان گوگرد در شهر تهران نشان داده شد، مشخص شد در این روز میزان گوگرد در بالاترین سطح قرار دارد و پیک بزرگی را تجربه کرده است. تحلیلی در خصوص دلایل افزایش میزان گوگرد ارائه شد.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه با بیان اینکه موضوع آلودگی هوا، گزارش دیگری بود که در جلسه هم اندیشی ارائه شد، گفت: در این گزارش سهم هر دستگاه در آلودگی هوا مشخص شد و کمیسیون محیط زیست شورا نیز گزارشی مفصل در این خصوص ارائه کرد. همچنین سهم خودروها در میزان آلاینده‌ها و ذرات ۲.۵ میکرون متفاوت است، به طور مثال خودروهای سواری در تولید آلاینده‌ها ۳۸ درصد، تاکسی ۹ درصد، موتورسیکلت ۲۱ درصد، سرویس ادارات ۰.۵ درصد، اتوبوس‌ها ۰.۵ درصد، کامیون‌ها ۳.۱ درصد، وانت‌ها ۹.۵ درصد، مینی بوس‌ها ۰.۸ درصد مشخص شده اما در ذرات ۲.۵ میکرون خودروها ۱۴ درصد، کامیون‌ها ۱۶ درصد و سهم موتورسیکلت‌ها ۱۰ درصد است.

همچنین در این جلسه مطرح شد وظیفه شهرداری در کاهش آلودگی هوا چیست.

هاشمی با اشاره به گزارش کمیسیون اصل ۹۰ که در اردیبهشت ماه منتشر شده است، گفت: این گزارش جدیدی است که مشخص کرده سهم ۹ دستگاه در کاهش آلودگی هوا چیست.

آرادکوه نقش کمرنگی در بوی نامطبوع تهران داشته است

رئیس شورای شهر در خصوص دلایل افزایش گوگرد و نقش آن در افزایش بوی نامطبوع پایتخت تصریح کرد: مشخص شده کارخانه سیمان تهران در ۱۵۰ روز اخیر از گاز مازوت استفاده کرده که در افزایش گوگرد موثر است. آراد کوه نیز نقش کمرنگی داشته است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص متروی شهرک‌های اقماری نیز گفت: سال ۸۶ که جمعیت شهرک‌های اقماری افزایش پیدا کرد، پیش بینی شد در طرح جامع حمل و نقل سرویس دهی ریلی به این شهرک‌ها پیش بینی شود. آن زمان تعداد این شهرک‌ها کمتر از ۱۰ شهرک بود که در حال حاضر به ۴۳ شهرک رسیده و جمعیت آن نیز به ۶ میلیون رسیده. بنابراین باید با سرعت بیشتری خطوط اکسپرس تکمیل شود. قطار ورامین کنار ریل خراسان قرار دارد که هنوز راه نیفتاده و اگر این دو ریل به پاکدشت، گرمسار سرویس دهی کند، مشکلات زیادی برطرف می‌شود. با پیگیری‌های شهردار اسلامشهر متروی این شهر که مدت‌ها فعالیت‌های عمرانی‌اش متوقف شده بود، دوباره آغاز شد.

هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر نامه رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل در خصوص کمک ۲.۵ میلیارد به پلیس راهور در خصوص مابه التفاوت نرخ بنزین گفت: من در جریان این نامه نیستم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار