کلاری: انتصاب نمایندگان مجلس دانش‌آموزی به عنوان مشاور فرمانداران، گامی موثر در راستای توسعه اجتماعی است

شیراز (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس انتصاب نمایندگان مجلس دانش‌آموزی این استان به عنوان مشاور فرمانداران در شهرها از سوی استاندار را گامی مثبت در راستای توجه به مسائل اجتماعی دانش‌آموزان دانست و افزود: این انتصاب خود به نوعی حاکی از توجه ویژه مسوولان به نیازهای اجتماعی دانش‌آموزان است که می‌تواند موجب توسعه جامعه گردد.

کد مطلب: ۹۸۶۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد
کلاری: انتصاب نمایندگان مجلس دانش‌آموزی به عنوان مشاور فرمانداران، گامی موثر در راستای توسعه اجتماعی است

محسن کلاری در گفت‌وگو با پانا در خصوص اهمیت این انتصاب افزود: دانش‌آموزان در سن نوجوانی با تمرین مشارکت اجتماعی و انتخاب نمایندگان خود در مجلس دانش‌آموزی و استفاده از این ظرفیت، دموکراسی را تمرین می‌کنند و منتخبین دانش‌آموزان نیز با ایجاد حس مسوولیت‌پذیری در قبال جامعه دانش‌آموزی، مدیریت بخش‌های مختلف را تمرین می‌‌کنند.

او ادامه داد: مجلس دانش‌آموزی ظرفیتی است که خودباوری را به افراد می‎آموزد و آنان را برای ساخت آینده‌ای بهتر مهیا می‌نماید.

به گفته‌ی کلاری، ایجاد حس خودباوری در افراد و به ویژه نوجوانان نیازمند همکاری تمامی ارکان جامعه از خانواده تا متولیان دستگاه‌ها و نهادهاست و انتصاب این افراد به عنوان مشاور فرمانداران در شهرها از سوی استاندار فارس نیز هوشمندی و درایتی است که علاوه بر استفاده از نظرات دانش‌آموزان در رفع مسائل اجتماعی به تربیت نسل آینده و مدیران فردای کشور نیز کمک خواهد کرد.

او افزود: فعالیت‌های اجتماعی در راستای توسعه و افزایش توانمندی‌ها وظرفیت اجتماعی دانش‌آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است به طوریکه آنان را از نگاه فردگرایانه دور و توجه آنان را به جمع گرایی و توجه به نیازهای اجتماع سوق می‌دهد.

او یکی از وظایف مهم دانش‌آموزان عضو مجلس دانش‌آموزی را ارتباط و تعامل با مسوولان استان از جمله امام جمعه، استاندار و فرماندار علاوه بر روسای آموزش و پرورش و مدیرکل و معاونان دانست و افزود: از آنجا که جمعیت دانش‌آموزی بیشترین سهم در جامعه کنونی ما دارند، می‌توانند با طرح مستقیم مسائل و مشکلات شهروندان که دانش‌آموزان هم جزیی از آن هستند با مسوولان استان در راستای رفع مسائل در ارتباط باشند و با نگاه جوان و ایده‌های خلاقانه خود به مسوولان در بهبود وضعیت جامعه کمک کنند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس اظهار داشت: مسائل مختلف شهری گاهی تهدیدی برای دانش‌‌آموزان هستند و رفع این مسائل و مشکلات بعضا خارج از توان آموزش و پرورش است و یا اختیاراتی در آن زمینه ندارد؛ بنابراین حضور دانش‌آموزان در کنار مسوولان استانی و شهری به عنوان نیروهای جوان که نگاهشان به مسائل متفاوت است، می توانند راهکارهایی را ارائه دهند که از دید مسوولان پنهان مانده است.

او تاکید کرد: آموزش و پرورش با همکاری نمایندگان مجلس که نماینده 800 هزار دانش‌آموز فارس هستند در طرحی به همت معاون آموزش متوسطه، برنامه‌ریزی امتحانات با نظر خود دانش‌آموزان تنظیم و نگاشته شد که تاثیر مثبتی در برگزاری امتحانات داشت.

کلاری ادامه داد: از طرفی نیز دانش‌آموزان به عنوان اصلی‌ترین جمعیت اجتماعی در تعامل با دستگاه‌های مختلف می‌توانند زمینه‌ای را ایجاد کنند که بدور از هیاهوهای سیاسی، مطالبات خود را به گوش مسوولان برسانند.

نمایندگان نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی فارس 18 آذرماه جاری با استاندار فارس دیدار کردند و در این دیدار پس از طرح مسائلی در حوزه دانش‌آموزان و خواستار پیگیری برخی مسائل شهری، از سوی استاندار به عنوان مشاوران فرمانداران در شهرها و دو نفر از آنان نیز به عنوان مشاور مدیرکل امور اجتماعی و مشاور مدیرکل امور بانوان استانداری فارس منصوب شدند.]

بیش از 800 هزار دانش‌آموز استان فارس دارای 8 کرسی در مجلس دانش‌آموزی هستند که در نهمین دوره این مجلس رئیس و منشی مجلس دانش‌آموزی کشور از نمایندگان این استان است و همچنین دو نفر از این نمایندگان عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی مجلس هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار