مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان:

انتقادهای نمایندگان شورا و مجلس دانش آموزی باید سازنده باشد

همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان این که یکی از تعاریف تعلیم و تربیت، شکوفا کردن استعدادها است، شورا و مجلس دانش آموزی را مصداق شکوفا شدن استعدادها در راستای جامعه پذیری دانست که به دانش آموز کمک می کند عنصری مفید و خدا محور برای سال های آتی ایران اسلامی باشد.

کد مطلب: ۹۷۴۶۵۲
لینک کوتاه کپی شد
انتقادهای نمایندگان شورا و مجلس دانش آموزی باید سازنده باشد

جلسه ستاد انتخاباتی دهمین دوره شورا و مجلس دانش آموزی صبح امروز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، رئیس سازمان دانش آموزی، رئیس اداره های روابط عمومی، حراست، ارزیابی عملکرد و اداره فرهنگی و هنری، نماینده اداره استثنایی و یکی از نمایندگان دانش آموزان استان همدان در مجلس دانش آموزی در سالن شهید موحدی اداره کل برگزار شد.
در ابتدای این جلسه رئیس سازمان دانش آموزی ضمن خوشامدگویی به حضار، دستورالعمل انتخابات شورا و مجلس دانش آموزی را قرائت و توضیحاتی در خصوص وظایف دانش آموزان در مجلس و شورا بیان کرد، میرزایی همچنینن گزارشی در خصوص عملکرد شورا و مجلس دانش آموزی در سال های گذشته ارائه کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت دین مبین اسلام به شورا و مشورت، گفت: اگر به قرآن، نهج البلاغه و سیره اهل بیت (ع) مراجعه کنیم متوجه خواهیم شد که بحث مشورت، درکنار هم بودن و وحدت برای مسلمانان و جامعه اسلامی بسیار حائز اهمیت است و مکاتب فلسفی و تربیتی نیز در قالب کلید واژه ی "خرد جمعی" بر آن تأکید دارند.
پورداود اظهار کرد: خرد جمعی نقطه ای است که به ما کمک می کند تا برنامه ریزی های خود را به نحو مطلوب به عرصه ظهور و بروز برسانیم.
او در ادامه با اشاره به این سخن از امام علی (ع) که هر کس به رأی خود اهتمام داشته باشد حتماً هلاک خواهد شد، گفت: این جمله بیانگر این است که ما باید در کارهای خود با افراد دارای صلاحیت مشورت کنیم تا بتوانیم به موفقیت برسیم.
پورداود با بیان این که عناصر دستگاه تعلیم و تربیت محتوا، معلم و دانش آموز است، تصریح کرد: همه محتواهای آموزشی و پرورشی و همچنین معلمین برای تربیت دانش آموز شکل گرفته و یکی از رویکردهای اساسی و اصولی در آموزش و پرورش که باید به آن اهتمام داشته باشیم دانش آموز محوری و دانش آموز باوری است.
او با تأکید بر این که بیانیه گام دوم انقلاب برای ما راهگشا است، افزود: بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان یک بیانیه عاشقانه، عارفانه و تربیتی که مقام معظم رهبری هم زمان با آغاز طلیعه دهه پنجم انقلاب اسلامی آن را ابلاغ کرد باید نصب العین تمام جوانان قرار گیرد.
پورداود با اشاره به صحبت های یکی از دانش آموزان در نشست نمایندگان مجلس و شورا با مدیرکل مبنی بر این که کنکور در طی سه سال و به صورت تشریحی اجرا شود، گفت: دانش آموزان انتقادها و پیشنهادهای بسیار خوبی را در روز گذشته مطرح کردند و مشورت با آن ها می تواند برای دستگاه تعلیم و تربیت مفید و مؤثر واقع شود.
او با بیان این که دو نوع نقد وجود دارد نقد سازنده و نقد تخریبی، تأکید کرد: دانش آموزان مجلس و شورای دانش آموزی باید نقدهای عالمانه، منطقی و سازنده داشته باشند و شأن افرادی همچون وزیر رانگه دارند چرا که او شخصی کشوری و حتی بین المللی است که باید احترام و جایگاهش حفظ شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان تأکید کرد: انتخابات مجلس و شورای دانش آموزی نباید به صورت نمایشی برگزار شود و رأی دهندگان باید بدانند که رأی آن ها در سرنوشت آموزش و پرورش و سایر دانش آموزان مؤثر است و فرد منتخب نیز باید بداند که در برابر رأی دیگران مسئولیت دارد و باید در چارچوب وظایفی که در سازمان دانش آموزی برای او تعریف شده است فعالیت کند.
در پایان پورداود از حاضران خواست تا دستورالعمل سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص انتخابات شورا و مجلس دانش آموزی را مو به مو اجرا کنند و در بحث انتخابات بسیار جدی وارد شوند.
او همچنین گفت: در بحث تبلیغات نیز باید نظارت وجود داشته باشد تا دانش آموزان وعده هایی غیر منطقی به سایر دانش آموزان ندهند و قول هایی دهند که بتوانند آن ها را عملیاتی کنند.
همچنین در این جلسه مقرر شد تا نمایندگان مجلس و شورای دانش آموزی در جلسات شورای آموزش و پرورش که هر دو هفته یک بار برگزار می شود شرکت و هر سه ماه یک بار نشستی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار