مرگ 68  موتورسوار در شش ماه نخست سال

ساری (پانا) - مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد که در شش ماه نخست سال جاری،  68 موتورسوار در حوادث ترافیکی استان جان خود را از دست دادند.

کد مطلب: ۹۶۴۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد
مرگ 68  موتورسوار در شش ماه نخست سال

علی عباسی از کاهش 3 درصدی مرگ موتورسواران در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: «بابل با تعداد 14 و بهشهر با 12 و ساری با 8 مورد بیشترین و شهرستان نکا با یک نفر کمترین تلفات موتور سوار را دارند.»

به گفته او بر اساس گزارش ارجاعی از مراکز استان ، ماه های خرداد با 21و مرداد با 12 فوتی بیشرین و فروردین با 6 مورد فوتی گزارش شده است و بیشترین گروه سنی که مرگ موتور سوارها در آن اتفاق افتاده، گروه سنی 11 تا 20 سال با آمار 15 فوتی و کمترین گروه سنی کمتر از 10 سال با یک فوتی به ثبت رسید.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران بیشترین برخورد را مربوط به برخورد موتورسوار با سواری با 30 مورد، سپس 12 مورد با کامیون، وانت بار 10 مورد، برخورد با شی ثابت 6 مورد، واژگونی 5 مورد، موتور 4 مورد و ماشین کشاورزی یک مورد اعلام کرد.

عباسی با اشاره به فوت تعداد 49 نفر (72 رصد) از موتورسوارها در محور برون شهری و راه روستایی و 19 مورد هم محور درون شهری افزود: «از کل فوت شدگان 44 نفر دربیمارستانو 24 نفر هم در محل حادثه جان خودر را از دست دادند.»

به گفته او تعداد 347 نفر در شش ماه سال جاری در تصادفات رانندگی کشته شدند که 68 نفر (20 درصد) آن مربوط به موتورسوارها است.

عباسی ضمن بیان اینکه شایعترین علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شکستگی های متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران بوده اظهار امیدواری کرد که با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش چشمگیر آن باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار