معاون سیاسی امنیتی استانداری: از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی در پیشگیری از اعتیاد استفاده شود

ساری (پانا) - معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران تأکید کرد که برای تحقق برنامه های مبارزه با مواد مخدر مبتنی بر مشارکت جمعی باید از ظرفیت سمن ها و تشکل‌های مردم‌نهاد در حوزه دانش آموزی و فرادانش‌آموزی بهره برد.

کد مطلب: ۹۶۴۷۸۴
لینک کوتاه کپی شد
معاون سیاسی امنیتی استانداری: از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی در پیشگیری از اعتیاد استفاده شود

حسین حسن نژاد، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به این که اجتماعی کردن و فراگیر کردن مبارزه با مواد مخدر یک ضرورت برای توفیق در این راستاست، گفت: برای تحقق برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر مبتنی بر مشارکت جمعی باید به نحو بایسته از ظرفیت سمن ها و تشکل‌های مردم نهاد در حوزه دانش‌آموزی و فرادانش‌آموزی بهره گیری کرد.

حسن نژاد با اشاره به طرح یاریگران زندگی در راستای صیانت از جامعه دانش آموزی به عنوان مهم ترین سرمایه های انسانی جامعه، گفت: این طرح در راستای ارتقاء سلامت روانی و اجتماعی و مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی بویژه در حوزه پیشگیری با استفاده از دیگر قابلیت های همیاری در مدارس و ظرفیت دستگاه های عضو شورا در قالب کانون یاریگران زندگی فعالیت خواهد کرد.

وی هدف اصلی اجرای این طرح را کاهش تمایل و توانِ نه گفتن و پیشگیری از آسیب پذیری در دانش آموزان عنوان کرد و افزود: مبنای این طرح بر پیشگیری است و آموزش و پرورش به عنوان رکن اصلی اجرای طرح باید سهم اثرگذار دیگر دستگاه ها را مطالبه کند.

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان این که صرف هزینه برای بنیان های فکری، ذهنی و روانی دانش آموزان و جوانان ضروری است، تاکید کرد: باید به زمینه های روانی و روحی آسیب های اجتماعی بویژه استرس و اضطراب در محیط های مختلف اجتماعی توجه و برای آن چاره اندیشی شود.

حسن نژاد با اشاره به این که باید خانواده ها در کنار هزینه های رایج، برای ورزش و گردشگری دانش آموزان نیز هزینه نمایند، گفت: اجرای طرح یاریگران زندگی نیاز به آگاهی و اشراف دارد و لذا برخی از مربیان و معلمان باید در این راستا آموزش ببینند.

او وظیفه دستگاه های عضو شورا را اصلاح وضع موجود و ارتقاء آن دانست و اظهار داشت: باید با روش های علمی و مکانیسم های اصولی برای عدم بازگشت مجدد به اعتیاد بویژه مسایل پس از ترک بهبودیافتگان چاره اندیشی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار