معاون وزیر آموزش و پرورش در آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:

بازگشایی مدارس در خوزستان با کمبود 16 هزار معلم اقدامی سرآمـد است

اهواز (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: سامان دهی بیش از 60 هزار نیرو در آموزش و پرورش خوزستان و بازگشایی و تشکیل کلاس ها با کمبود بیش از 16 هزار نفر نیرو کار بسیار سختی است که جزو اقدامات سرآمد آموزش و پرورش خوزستان محسوب می شود.

کد مطلب: ۹۶۴۷۵۴
لینک کوتاه کپی شد
بازگشایی مدارس در خوزستان با کمبود 16 هزار معلم اقدامی سرآمـد است

علیرضا کمرئی امروز در آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: تغییر و تحولات در جوامع به قدری سریع صورت می گیرد که نظام های اجتماعی در تنظیم مناسبات خود با نوعی ناکارآمدی رو به رو شده اند و در تلاش هستند تا خود را تقویت کنند و با این تحولات انطباق دهند که این امر در حوزه های مختلف مدیریتی از جمله آموزش و پرورش صادق است.

کمرئی با اظهار اینکه تمامی عرصه های اجتماعی در حال حاضر با این مسئله رو به رو هستند که آیا به قدر کفایت می توانند انتظارات فزاینده جوامع را پاسخ بگویند، اضافه کرد: در آموزش و پرورش نیز اغلب نظام های آموزشی به دلیل سرعت بالای تغییرات و تحولاتی که در لایه ها و رخدادهای اجتماعی صورت گرفته است، از پاسخگویی به انتظارات جوامع بازمانده اند.

او با بیان اینکه آموزش و پرورش کشور در تمامی این سالها برای انطباق با این تغییرات تلاش کرده است، گفت: تلاش برای انطباق با نیازها و افزایش توان پاسخگویی به نظام های اجتماعی همواره در سیستم آموزش و پرورش صورت گرفته است که این امر طی سالهای اخیر سبب ایجاد تغییراتی در محتوای نظام آموزشی شده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در کشور ما جهت گیری نظام آموزشی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش متاثر است که پس از تدوین این سند، چگونگی تعلیم و تربیت دانش آموزان در نظام آموزشی ما ترسیم شده است و فرآیند کار و روش ها نیز کاملا روشن است.

کمرئی با بیان اینکه در نظام آموزشی ما همواره تلاش شده است که عملکرد کارآمد و موثر افزایش پیدا کند، گفت: البته وقتی در هفته معلم، معلمان ما به خدمت مقام معظم رهبری رسیدند، ایشان کلیت برنامه آموزشی را تایید کردند و به صراحت عنوان کردند که نظام تعلیم و تربیت عملکرد خوبی دارد.

او با اشاره به اینکه همه آحاد جامعه باید در فرآیند تعلیم و تربیت مشارکت داشته باشند، گفت: اگر قرار باشد که نظام آموزش و پرورش به تمامی نیازهای موجود پاسخ بدهد لازم است که تعلیم و تربیت به مسئله همه آحاد جامعه تبدیل شود و همه مردم باید به پیشرفت آموزش و پرورش کمک کنند و نباید تنها یک دستگاه مسئولیت آن را بر عهده داشته باشد.

کمرئی در عین حال با بیان اینکه در درون کشور ما نیز بین استانها تفاوت و تمایز هایی وجود دارد از تلاش های محمد تقی زاده مدیرکل پیشین آموزش و پرورش خوزستان و مهدی رفیعی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان تقدیر و تشکر کرد و گفت: تــراز آموزش و پرورش خوزستان در مقایسه با آموزش و پرورش سایر استانهای کشور به اندازه ای که تصور می شود پایین نیست و به هیچ وجه نباید در این خصوص سیاه نمایی صورت بگیرد و امسال نیز مشاهده شد که در پروژه مهر برای تشکیل کلاس ها چه همت و تلاشی صورت گرفت.

او بازگشایی مدارس در استان خوزستان با کمبود 16 هزار نفری معلم را جزو اقدامات سرآمد آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد و گفت: سامان دهی بیش از 60 هزار نیرو در آموزش و پرورش خوزستان و بازگشایی و تشکیل کلاس ها با کمبود بیش از 16 هزار نفر نیرو کار بسیار سختی و جزو اقدامات سرآمد آموزش و پرورش خوزستان است.

کمرئی بیان کرد: در ارزیابی های به عمل آمده از گروه های آموزشی که بستر توسعه حرفه ای در استانها به شمار می آیند اوضاع آموزشی در استان خوزستان نزدیک به میانگین کشوری برآورد شده است و این نشانه عملکرد مطلوب مدیران استانی است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در عین حال خواستار توسعه مدارس شبانه روزی و افزایش میانگین نمره نهایی دانش آموزان خوزستانی شد و گفت: پوشش تحصیلی در استان خوزستان در دوره ابتدایی کاملا منطبق با میانگین کشوری است و این امر نشان دهنده توجه مسئولین استانی به تحصیل دانش آموزان دوره ابتدایی و جلوگیری از بازماندگی تحصیلی کودکان است.

وی با بیان اینکه استان خوزستان جزو 5 استان پرجمعیت کشور و از نظر تعداد جمعیت دانش آموزی جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: طبیعی است وقتی در استانی جمعیت دانش آموزی بالایی در حدود 1 میلیون و 200 هزار نفر وجود داشته باشد، سامان دهی نیروی انسانی با پیچیدگی های بیشتری همراه خواهد بود.

کمرئی با تاکید بر لزوم توجه به استان خوزستان و رفع مشکلات در این استان تصریح کرد: در وزارت آموزش و پرورش عزمی جدی برای حل مشکلات استان خوزستان و توجه به آن وجود دارد و با دستور وزیر آموزش و پرورش کمیته ای ویژه پیگیری مسائل آموزش و پرورش خوزستان نیز تشکیل شده است تا مشکلات آموزش و پرورش این استان در حوزه نیروی انسانی و فضا و تجهیزات مرتفع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار