سقوط دو فروند هواپیما، مدیرعامل بوئینگ را برکنار کرد

تهران (پانا) - شرکت بوئینگ آمریکا اعلام کرد که مدیرعامل قسمت هواپیماسازی این کشور به دلیل تداوم بحران‌های ناشی از سقوط دو فروند هواپیمای بوئینگ 737 از سمت خود برکنار شده است.

کد مطلب: ۹۶۳۵۱۸
لینک کوتاه کپی شد
سقوط دو فروند هواپیما، مدیرعامل بوئینگ را برکنار کرد

به گزارش فارس از رویترز، شرکت بوئینگ آمریکا اعلام کرد که مدیرعامل بخش تولید هواپیماهای تجاری این شرکت را به دلیل تداوم بحران ناشی از سقوط دو فروند هواپیمای 737 در اندونزی و اتیوپی، برکنار کرده است.

تا پیش از این کوین مک‌آلیستر مدیرعامل قسمت هواپیماسازی بوئینگ بود و قرار است از این پس استن دیل یکی از مدیران با سابقه بوئینگ جایگزین وی شود.

دیل پیشتر مدیر خدمات بین‌الملل بوئینگ بود.

این شرکت هواپیماسازی که بزرگترین واحد هواپیماسازی جهان محسوب می‌شود، طی 12 ماه گذشته با بحران زمین‌گیر شدن هواپیماهای بوئینگ 737 به عنوان پرفروش‌ترین محصول خود به دلیل سقوط دو فروند از آنها و کشته شدن 346 نفر روبرو بوده است.

برکنار شدن مک آلیستر تنها یک روز پیش از موعد منتشر شدن گزارش سه ماهه اخیر بوئینگ بود که به شوکه شدن برخی از کارکنان این شرکت منجر شد.

یکی از کارمندان بوئینگ می‌گوید: مک آلیستر قربانی بحران در بوئینگ شد چرا که وی زمانی به عنوان مدیر بخش هواپیماسازی بوئینگ منصوب شد که این شرکت مراحل پایانی ساخت هواپیمای 737 را طی می‌کرد.

در واقع انتصاب مک آلیستر از ابتدا هم برای بوئینگ غیرطبیعی بود، چرا که به جای آنکه یک مدیر باسابقه از داخل شرکت به این سمت منصوب شود، یک مدیر از خارج از بوئینگ به سمت مدیریت بخش هواپیماسازی گماشته شده بود.

حالا دیل به عنوان یک مدیر باسابقه با روابط خوب با مشتریان مهم بوئینگ نظیر شرکت هواپیمایی سنگاپور به عنوان مدیر عامل ساخت هواپیماهای تجاری انتخاب شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار