موزه هنرهای معاصر اصفهان میزبان آثار هنرمندان چینی

اصفهان (پانا) - نمایشگاه "سمفونی دوستی راه ابریشم" با تعداد 50 اثر از کودکان هنرمند چینی روز چهارشنبه یکم آبان ساعت 10:30صبح در موزه هنرهای معاصر اصفهان افتتاح می شود.

کد مطلب: ۹۶۲۷۵۳
لینک کوتاه کپی شد
موزه هنرهای معاصر اصفهان میزبان آثار هنرمندان چینی

امروزه اکثر کشورهای جهان با توجه به نیازهای سیاسی خود در سطح بین المللی تلاش می کنند تا از عناصر دیپلماسی فرهنگی برای پیشبرد اهداف ملی بهره ببرند که همیشه به عنوان یک دیپلماسی مهم و اثرگذار در روابط بین الملل از آن یاد می شود.
هدف نهایی دیپلماسیِ فرهنگی، نفوذ، رشد و پرورش افکار یک فرهنگ در فرهنگ ملت هایِ دیگر و یکی از راه های آن اشاعه هنر دیگر کشور ها است لذا وقتی از هنر صحبت می شود سخن از ارتباط انسان در پیکره جهان است.
موزه هنرهای معاصر وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان نیز در همین راستا به وسیله هنر تعامل صحیح، تبادل و همکاری در سطح اشخاص، سازمان ها و جوامع مدرن بشری را ممکن ساخته و توسعه داده است.
مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان در این رابطه گفت: در دو سال گذشته موزه هنرهای معاصر اصفهان آثار کودکان اصفهانی را به مسابقه بین المللی "سمفونی دوستی راه ابریشم" شانگهای فرستاده که این اتفاق برای نخستین بار در کشور در سال های پس از انقلاب رخ داده است.
مهدی تمیزی افزود: این کودکان در سال 2018 سه جایزه بین المللی و در سال 2019 دو جایزه بین المللی کسب کردند که جوایز و لوح افتخار آن ها روز چهارشنبه یکم آبان در افتتاحیه نمایشگاه "سمفونی دوستی راه ابریشم" در اصفهان اهدا می شود.
وی ادامه داد: در بیست و پنجمین سال تاسیس موزه هنرهای معاصر وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با همکاری بنیاد هنری بردبار، بنیاد توسعه آموزش و پرورش شانگهای و موزه هنرهای کلکسیونی شانگهای نمایشگاه "سمفونی دوستی راه ابریشم" در اصفهان برگزار می شود.
وی با بیان اینکه موزه هنرهای معاصر اصفهان میزبان 18 هنرمند برجسته و 7 مدیر موزه هنر از چین است، بیان کرد: در این مراسم نمایشگاهی از آثار کودکان هنرمند چینی با موضوع "سمفونی دوستی راه ابریشم" از ساعت 10:30 صبح در گالری شماره دو افتتاح می شود.
تمیزی با بیان شرح برنامه گفت: در این مراسم دو مدیر ارشد موزه های هنر چین سخنرانی می‌کنند و پس از آن یک اثر از هنرمند شاخص چینی به موزه هنرهای معاصر اصفهان اهدا خواهد شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: حدود 50 اثر از کودکان هنرمند چینی در این نمایشگاه تا 17 آبان ماه از ساعت 9 تا 13 و 16 تا 19 مورد بازدید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار