در گفت و گو با یک متخصص ارتوپدی پاسخ داده شد

دانش‌آموزان چه کوله‌پشتی‌هایی استفاده کنند

تهران (پانا) - یک متخصص ارتوپد با تأکید بر اهمیت استاندارد بودن کوله‌پشتی برای دانش‌آموزان گفت بی‌دقتی در خرید کوله‌پشتی استاندارد برای دانش‌آموزان، می‌تواند عوارضی همچون تغییرات ساختاری و انحراف ستون فقرات را به همراه داشته باشد.

کد مطلب: ۹۵۵۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان چه کوله‌پشتی‌هایی استفاده کنند

احمد کاشانی در گفت‌وگو با پانا در آستانه بازگشایی مدارس درباره لزوم استاندارد بودن کیف و کفش دانش‌آموزان گفت: «دقت در انتخاب صحیح کوله‌پشتی برای دانش‌آموزان بسیار اهمیت دارد و انتخاب کوله‌پشتی غیراستاندارد به سلامت ستون فقرات دانش‌آموزان آسیب وارد می‌کند و در بسیاری از موارد باعث ناهنجاری‌های قامتی دانش‌‌آموز می‌شود.»

این متخصص ارتوپدی گفت: «وقتی کوله‌پشتی‌ استاندارد نباشد و وزنی سنگین داشته باشد، سبب خم‌شدن بدن کودک به سمت جلو می‌شود که می‌تواند به مرور منجر به گردن درد شود. وزن زیاد کوله پشتی می‌تواند در راه رفتن کودک نیز تاثیر بگذارد و کودک به مرور الگوی صحیح راه رفتن را از دست بدهد و در نهایت منجر به زانو درد شود.»

وی خاطرنشان کرد: «والدین باید توجه کنند که کوله‌پشتی‌های مخصوص کودکان را خریداری کنند چون این کوله‌ها سبک‌تر از کوله‌های معمولی هستند و بهتر است که از کوله‌پشتی‌های چرخدار استفاده شود و وزن آن باید به اندازه 10 تا 15 درصد وزن کودک باشد.»

کاشانی تصریح کرد: «کوله‌پشتی باید نزدیک به بدن یا فضای حداقلی بین کمر و کوله قرار بگیرد. بند‌های کوله‌پشتی‌ها نباید آنقدر بلند باشند که روی ناحیه لگن و کمر قرار گیرن. طول کوله پشتی باید به اندازه نیم‌تنه بالایی بدن باشد و قسمت زیرین آن پنج سانتی‌متر زیر دور کمر باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار