اقدام‌های حمایتی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری از نمایشگاه ICTکربلا

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین‌الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به حمایت  و کمک‌های بلاعوض این معاونت از شرکت‌ها برای حضور در نمایشگاه تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات در کربلا-عراق  می‌گوید اگر شرکتی در عراق موفق شد پروژه‌ای گرفته و یا قراردادی از جنس صادرات، انتقال تکنولوژی یا سرمایه‌گذاری مشترک انجام دهد ، معاونت علمی ریاست جمهوری آماده است تا  این پروژه‌ها را با کمک نهادهای مالی تامین مالی کند و اگر سرمایه در گردشی نیاز داشتند حمایت‌های لازم را انجام دهند.

کد مطلب: ۹۵۲۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد
اقدام‌های حمایتی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری از نمایشگاه ICTکربلا

روح‌الله استیری با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی ارتباطات و فناوری اطلاعات کربلا- عراق که با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری از شرکت‌های دانش‌بنیان و فن‌آور درتاریخ نهم تا دوازدهم مهر سال جاری در کربلا برگزار می‌شود در مورد نحوه حمایت های معاونت در راستای توسعه و پیشرفت همه جانبه شرکتهای دانش‌بنیان حوزه ICT گفت: حمایت‌های مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فنآوری ریاست جمهوری به شکل هم‌افزایی با حمایت سایر نهادها صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه امیدواریم نمایشگاه تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات به خوبی در کربلا برگزار شود و نتایج خوبی برای شرکت‌ها به همراه داشته باشد گفت: کشور عراق زیرساخت‌های خوبی در این حوزه دارد اما شرکت‌ها باید به این نکته توجه کنند که مطالعات خود را در مورد بازار عراق و کربلا بیشتر کنند و تحقیقات بازار جزو بایدهایی است که شرکت‌ها ضروری است به آن توجه کنند.
وی افزود : معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز از طریق کریدور صادرات به شرکت‌های دانش بنیان این حوزه کمک‌های بلاعوضی خواهد داشت و از برگزاری این نمایشگاه حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.
استیری ادامه داد: در عین حال اگر شرکتی قصد حضور در مناقصه‌ای را دارد می‌توانیم از آن‌ها حمایت کنیم و کمک هزینه حضور در مناقصه، تکمیل اسناد و یا موارد مرتبط به مناقصه را به شرکت‌ها بپردازیم.
وی اظهار کرد: در عین حال اگر قرار بر این بود که دوباره نمایشگاهی در کشور عراق برگزار شود کمک هزینه حضور در نمایشگاه را پرداخت می‌کنیم،همچنین اگر بازار عراق استانداردهای خاصی را از شرکت‌ها درخواست کرد ما در معاونت در این زمینه نیز کمک بلاعوضی را برای دریافت آن استاندارد در نظر گرفتیم؛ همه این‌ها در قالب پکیجی از پانزده دستورالعمل حمایتی و پرداخت کمک بلاعوض از سوی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری است و شرکت‌ها می‌توانند از کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری از جزییات آن اطلاع یابند.
مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین‌الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در عین حال تاکید کرد که این گونه حمایت‌ها می‌تواند منجر به کاهش دغدغه‌های توسعه کسب و کار شود.
استیری همچنین اشاره کرد که حدود 70 تا 80 درصد هزینه های اجاره غرفه و غرفه‌سازی توسط معاونت علمی و فناوری و سایر دستگاه‌های حمایت‌کننده در حمایت از حضور شرکت‌های دانش بنیان یا فن‌آور تامین می‌شود.
وی افزود: این حمایت می‌تواند حضور شرکت‌های فن‌آور کشور را که در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان نیستند ولی پتانسیل زیادی برای عرضه محصولات خود در بازارهای جهانی را دارند فراهم سازد.

استیری در عین‌حال بیان کرد: همچنین شرکتهای دانش بنیان می‌توانند طرفهای عراقی را بعد از نمایشگاه و با حمایت معاونت علمی جهت ادامه مذاکرات به ایران دعوت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار