مدیرکل دفتر امور سیاسی استانداری:

417 نفر از بانوان استان کرمانشاه در مسندهای مدیریتی قرار دارند

کرمانشاه (پانا) - مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمانشاه گفت: 417 نفر از بانوان استان کرمانشاه در مسندهای مدیریتی قرار دارند.

کد مطلب: ۹۵۲۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد
417 نفر از بانوان استان کرمانشاه در مسندهای مدیریتی قرار دارند

بهرام سلیمانی مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمانشاه در آئین تودیع و معارفه معاون فرمانداری گیلانغرب که با حضور اعضای شورای اداری شهرستان برگزار شد، گفت: در 76 دستگاه اجرایی استان 417 نفر از بانوان در مسند مدیریتی هستند که از این تعداد 68 نفر مدیران میانی و 349 نفر مدیران پایه هستند.

وی گفت: امروز زنان به عنوان یکی از ستون های اصلی جامعه به شمار می روند و جدای از نقش غیر مستقیم و به عنوان پشتیبان برای مردان و خانواده هستند که حضرت امام (ره) نیز در این خصوص تصریح فرمودند: از دامن زن، مرد به معراج می رود.

وی افزود: طی 4 دهه که از وقوع انقلاب اسلامی می گذرد، در نتیجه امنیت حاصل از اسلامیت نظام، زنان در عرصه های مختلف اجتماع نیز حضور یافته و به صورت "مستقیم" نقش مهمی در توسعه کشور ایفا نموده اند.

سلیمانی افزود: مجاهدت در کسب دانش و حضور در عرصه ها علمی و دانشگاهی، صنعت، فرهنگ و نظام اداری، بخشی از عرصه های مهم در فعالیت زنان در کشور طی دهه های اخیر بوده است که در نتیجه تحولات اجتماعی و به ویژه رشد آموزش عالی در کشور و ارتقاء دانش و توانمندی بانوان، به تدریج زمینه برای افزایش نقش و ارتقاء سطح مطالبات زنان در کشور نیز افزایش یافته است. به نحوی که یکی از مطالبات اصلی بانوان در انتخابات سال های 1392 و 1396 و به تبع آن شعارهای اصلی دولت تدبیر و امید، حضور زنان در عرصه های مختلف به ویژه سطوح مدیریتی در کشور بوده است.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمانشاه گفت: اگرچه در گذشته نیز توجه به بانوان در عرصه های مدیریتی تاحدودی مد نظر قرار داشته است، اما دولت تدبیر و امید به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده و به عنوان یکی از سیاست های اصلی دولت به ویژه در امر انتصابات، موضوع را مدنظر قرار داده است و دستیابی به نسبت 30 درصدی حضور بانوان در مدیریت ها، از جمله برنامه های اصلی دولت تدبیر و امید بوده است.

وی افزود: در سطح استان کرمانشاه نیز در راستای اجرای سیاست های کلی دولت تدبیر و امید و استفاده از ظرفیت ها و توانمندی‌های بانوان در عرصه مدیریتی اقدامات شاخصی صورت گرفته است که به ویژه از سال 1396 به بعد تسریع و گسترش روز افزونی داشته است. در حالیکه تا پیش از دولت تدبیر و امید حضور بانوان در مدیریت استان انگشت شمار و بیشتر محدود به تعداد خاصی از دستگاه ها و ادارات به ویژه حوزه های آموزشی، بهداشت و درمان و ... بود، اما در حال حاضر تابوی مدیریت زنان در بسیاری از دستگاه ها شکسته شده است.

وی تصریح کرد: موانع ذهنی و عملی حضور بانوان حتی اگر به کلی از بین نرفته باشد، اما کمرنگ شده است. به گونه ای که در 76 دستگاه اجرایی استان 417 نفر از بانوان در مسند مدیریتی هستند که از این تعداد 68 نفر مدیران میانی و 349 نفر مدیران پایه هستند.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه استانداری نیز تلاش داشته است تا در همین راستا از ظرفیت بانوان توانمند شاغل در بدنه این دستگاه به منظور تحقق این سیاست دولت و مطالبه بانوان استان، جایگاه های مدیریتی بانوان را ارتقاء دهد؛ افزود: حضور 6 نفر از بانوان در سمت معاون فرماندار که از جمله جایگاه های مهم مدیریتی شهرستان به شمار می رود، بخشی از این سیاست بوده است که از سال 1397 تاکنون از سوی حوزه سیاسی استانداری مورد پیگیری قرار گرفته و بحمد اله بانوان منسوب شده تاکنون عملکرد قابل قبولی از خود نشان داده اند.

سلیمانی گفت: در کنار سیاست های کلی دولت و عزم مدیریت استان، شهرستان گیلانغرب که از کانون های فعالیت های سیاسی اجتماعی و فرهنگی در استان به شمار می رود و بدنه قدرتمندی از فعالین سیاسی، اجتماعی را در خود جای داده است نیز با توجه به نقش بسیار مهم بانوان در ساختارهای اجتماعی و قومی و ایلی شهرستان، همواره زمینه برای فعالیت بانوان در حوزه های مختلف در این منطقه از استان فراهم بوده است.

وی افزود: امیدواریم همین بدنه مدنی شهرستان بتواند به عنوان حامی مدیریت زنان، از حضور آنان حمایت نموده و بذر حضور هر چه موفق تر و پر رنگ تر بانوان در عرصه های مدیریتی برای سنوات آتی را فراهم‌تر نماید.

در پایان از خدمات فرهاد همتی تقدیر و سرکار خانم شیدا نوربخش، به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری گیلانغرب معرفی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار