بازدید محیط زیست از باغ وحش «حسن رعیت»

تهران (پانا) - رییس اداره نظارت بر حیات وحش استان تهران ضمن اشاره به بازدید از مرکز نگهداری از حیات وحش حسن میرکاظمی معروف به حسن رعیت - که اخیرا اخباری مبنی بر دستگیری او با ۱۷ ببر منتشر شده است- گفت: در این بازدید فقط یک قلاده ببر در این مرکز دیده شد همچنین اگر نیروهای امنیتی و نظامی او را با ۱۷ ببر دستگیر کرده بودند به یگان حفاظت ما گزارش داده می‌شد ولی ما تاکنون هیچ گونه گزارشی در این زمینه نداشتیم.

کد مطلب: ۹۵۱۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد
بازدید محیط زیست از باغ وحش «حسن رعیت»

به گزارش ایسنا اخیرا اخباری در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی مبنی بر دستگیری یکی از صاحبان مراکز نگهداری از حیات وحش استان تهران با ۱۷ ببر منتشر شده است. این مرکز نگهداری از حیات وحش متعلق به حسن میرکاظمی است که گفته می‌شود از نزدیکان بابک زنجانی است.

محمد کرمی در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به اینکه باغ وحشی که به باغ وحش «حسن رعیت» معروف شده در واقع یک مرکز نگهداری از حیات وحش است، اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست مجوز این مرکز را در سال ۹۰ و به اسم آقای «حسن میرکاظمی» صادر کرده است. پس از اینکه اخبار و حواشی که از مرکز این منتشر شد، اداره محیط زیست استان تهران روز پنج شنبه (۷ شهریور) از آن بازدید کرد.

وی ادامه داد: اداره محیط زیست استان تهران پیش از این نیز به‌صورت دوره‌ای از این مرکز بازدید می‌کرد که آخرین آن در تاریخ ۱۹ تیر ماه بود ولی به دلیل حواشی پیش آمده هفته گذشته مجدد از این مرکز نگهداری از حیات وحش بازدید کردیم.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران با بیان اینکه در این بازدید، تنها یک قلاده ببر در این مرکز مشاهده شد، تصریح کرد: این ببر یک ببر سه ساله بنگال است که مجوز نگهداری از آن را سازمان حفاظت محیط زیست صادر کرده است علاوه بر این ببر، گونه‌های دیگری مانند پرندگان آبزی و کنار آبزی، طاووس و سه راس گوزن هم در این مرکز نگهداری می‌شود که همه آن‌ها مجوز سازمان حفاظت محیط زیست را دارند.

کرمی افزود: هر چند که گفته می‌شود صاحب این مرکز نگهداری از حیات وحش دستگیر شده است اما زمانی‌که ما به این مرکز مراجعه کردیم مدیر مسئول مرکز و کارگران آن در محل حضور داشتند و طبق روال به حیوانات رسیدگی می‌شد. این یعنی دستگیری و نبود صاحب این مرکز سبب تعطیلی آن و رها کردن حیوانات نشده است.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران با بیان اینکه این مرکز نگهداری از حیات وحش استانداردهای قابل قبولی دارد، تصریح کرد: این مرکز مانند باغ وحش‌ها بازدید عمومی ندارد اما مراکز آموزشی با هماهنگی می‌توانند از آن بازدید کنند.

کرمی با اشاره به اینکه در برخی منابع گفته می‌شود که صاحب این مرکز نگهداری از حیات وحش با ۱۷ ببر دستگیر شده است، گفت: هیچ گزارشی در این زمینه از سوی مراجع قضایی به ما داده نشده است. نگهداری ۱۷ ببر کار ساده‌ای نیست و اگر چنین چیزی صحت داشت قطعا از سوی مراجع قضایی به ما گزارش داده می‌شد. کما اینکه پیش از این نیز سابقه داشته است که نیروهای امنیتی و نظامی، متهم یا متخلفی را با تعدادی حیوان که به‌صورت غیر مجاز از آن‌ها نگهداری می‌شده، دستگیر کرده بودند و بلافاصله به یگان حفاظت محیط زیست اعلام می‌کردند.

وی ادامه داد: در چنین مواردی یگان حفاظت محیط زیست حیوانات را تحویل می‌گرفت و به مرکز بازپروری و نگهداری پارک پردیسان منتقل می‌کرد یا به‌صورت امانی در همان مرکز نگهداری از حیات وحش از آن‌ها مراقبت می‌کرد تا پرونده کسی که دستگیر شده تعیین تکلیف شود.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران در پایان گفت: هر گونه ورود و خروج حیوانات به مراکز نگهداری از حیات وحش و باغ وحش‌ها باید زیر نظر سازمان حفاظت محیط زیست صورت گیرد همچنین این مراکز موظف هستند که هر سه ماه یکبار خوداظهاری و اعلام کنند که زاد و ولد و مرگ و میر گونه‌ها در مرکزشان به چه صورت بوده است. ما نیز این خود اظهاری‌ها را با داده‌های قبلی مطابقت می‌دهیم و چنانچه تخلفی صورت گرفته باشد از آن مطلع می‌شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار