در آیین گرامیداشت هفته خبرنگار بیان شد؛

رسانه عامل توسعه یافتگی هر کشور و هر جامعه‌ای است

شیراز(پانا)_ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس رسانه را عامل توسعه یافتگی هر کشور و هر جامعه‌ای برشمرد.

کد مطلب: ۹۴۵۵۷۵
لینک کوتاه کپی شد
رسانه عامل توسعه یافتگی هر کشور و هر جامعه‌ای است

صابر سهرابی در آیین گرامیداشت هفته خبرنگار که با حضور شهردار شیراز، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز و جمعی از خبرنگاران در هتل همای شیراز برگزار شد ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برای تقویت جایگاه مادی و معنوی خبرنگاران حامی و پشتیبان مدیران رسانه های مکتوب و بر خط استان است.

سهرابی اضافه کرد: معاون وزیر و معاونت مطبوعاتی اعلام کردند خط قرمز مطبوعات رسانه وخبرنگاران هستند.

شهردار شیراز در ادامه این آیین با بیان اینکه رسانه همانند چراغی است که تاریکی ها را روشن می‌کند گفت: رسانه ها و خبرنگاران سبب شفاف‌سازی و کاهش تخلفات هستند.

حیدرعلی اسکندرپور ادامه داد: گاهی اوقات در بعضی از فضاها که رسانه رسمی نیستند پرده‌دری جایگزین اطلاع‌رسانی می‌شود که امر نامبارکی است که رسانه‌ها باید به آن توجه کنند.

اسکندرپور با بیان اینکه جامعه‌ی امروز بیش از هر زمان نیاز بیشتری به اعتمادسازی و بازگردانی سرمایه‌های اجتماعی دارد گفت: باید امروزه اعتماد مردم به حاکمیت و مسوولان بیشتر شود.

او تاکید کرد: مبادا به نام اطلاع رسانی سرمایه‌های اجتماعی مردم و جامعه را از بین ببریم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان داشت: در فضایی که مردم دچار مشکل هستند افرادی به نام‌های مختلف از این حاشیه امن سوء استفاده کردند که فقط جامعه خبرنگاری توانسته آنها را رصد کند.

بهرام پارسایی با بیان اینکه با وجود رانت خواری و فساد ها اگر نظارت خبرنگاران نباشد قطعا وضعیت بدتر خواهد شد گفت: برای خبرنگارانی که مطالب را شجاعانه مطرح کردند مانع تراشی کردند که این به نفع هیچ کس نیست.

به گفته ی پارسایی بعضی از افراد با تهمت زدن حرمت جامعه ی رسانه‌ای را از زیر سوال بردند.

در انتهای این مراسم از پوستر جشنواره مطبوعات رونمایی شد.

خبرنگار:محمدفروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار