رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان:

تربیت اجتماعی، لازمه شکل گیری جوامع است

شاهرود (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان، با اشاره به اینکه فارغ از حکومت‌ها و سیاست‌های حاکم بر جوامع، ملت‌ها و مردم نیازهایی دارند که در هر شرایطی باید تامین شود، آموزش و تربیت را از جمله این نیازها برشمرد و افزود: در جوامع تربیت مهم تر از آموزش جریان دارد و فرقی نمی‌کند که چه کسی و یا چه حزبی بر سر کار باشد و به طور کل جوامع و حیات انسان ها نیازمند تربیت اجتماعی است.

کد مطلب: ۹۴۴۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد
تربیت اجتماعی، لازمه شکل گیری جوامع است

اسحاق اکبری، در طی برگزاری اردوی المپیاد مهارت های پیشتازان شهرستان شاهرود، در گفت و گو با خبرنگار پانا شاهرود گفت: سازمان دانش‌آموزی افتخار متولی گری یک جریانی از زندگی را دارد و این سازمان متولی تربیتی به نام تربیت اجتماعی است که انسان ها بدون آن نمی توانند در کنار هم زندگی کنند و نه تنها در ایران بلکه در تمام کشورها اینطور است و لزوم این نوع تربیت در تمام دنیا احساس می‌شود و نمیتوان از آن چشم پوشی کرد.

وی افزود: انسان‌ها نمی توانند بدون تربیت اجتماعی که شامل هویت ملی، دیانت و معنویت و نظم و قانون مداری و بسیاری موارد دیگر است زندگی کنند و ما مفتخریم که متولی آموزش این تربیت در جامعه هستیم.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان، ضمن تشکر از مربیان و دانش‌آموزان دوره‌های قبل گفت: امروز سازمان دانش‌آموزی در کوچکترین نقاط و دورترین نقاط حضور دارد و اعضای تشکیلات با عشق کار می‌کنند و به نقش و تاثیر مهارت‌های سازمان و فعالیت‌های آن باور دارند.

اکبری، تشکیلات پیشتازان را ستون فقرات سازمان دانش‌آموزی برشمرد و افزود: باید اعتقاد ما به نظم و کارهای تشکیلاتی در عمل نیز دیده شود. یک دانش‌آموز پیشتاز، زرنگ، با اخلاق، باهوش، پرتوان و باقابلیت است، او راستگو، درستکار و مشارکت‌جو، مشارکت‌پذیر، مومن و همراه است و همدلی و همفکری در فعالیت‌ها الگوی اوست.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های تشکیلات پیشتازان، آموزش مهارت‌های عملی و شرکت در کارهای گروهی است، به آموزش مهارت‌های زندگی اجتماعی به دانش‌آموزان عضو تشکیلات در شرایطی اشاره کرد که آموزش و پرورش دانش‌آموزان را حافظه‌محور بار می‌آورد و ادامه داد: آنچه در مدرسه به دانش‌آموز منتقل نمی‌شود و آنچه در حوزه تعلیم و تربیت مورد غفلت واقع شده است، باید در سازمان دانش آموزی آموزش داده شود. یکی از کارهای سازمان دانش آموزی این است که دانش‌آموزان با هم بودن را تجربه کنند. در واقع این همان تربیت تمام‌ساحتی است که در سند تحول مد نظر است. ما می خواهیم خروجی سازمان، انسان‌هایی باشند که منش‌های دوازده‌گانه‌ای که به آنها آموزش داده می‌شود، در آن‌ها درونی شده باشد.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان، بر اهمیت آموزش‌های عملی در این سازمان تأکید کرد و گفت: اردوهای تشکیلاتی مصداق این امر مهم است. در این اردوها که از مرحله شهرستانی تا کشوری هر ساله اجرا می‌شود، اعضای تشکیلات در یک زندگی جمعی چند روزه، در کنار هم‌نوعان خود، مهارت‌های زندگی اجتماعی را کسب می‌کنند تا برای ورود به جامعه بزرگ‌تری در آینده آماده شوند.

گفتنی است؛ 21 عضو پسر و 21 عضو دختر در قالب سه تیم هفت نفره به همراه سه مربی از هر استان در نهمین دوره اردوی ملی حضور یافته و در دو بخش عملی و مسابقه‌ای و تئوری و کارگاهی به رقابت با هم خواهند پرداخت.

نهمین دوره اردوی ملی پیشتازان دختر سازمان دانش‌آموزی کشور از ۱۶ تا ۲۰ مرداد در اردوگاه شهید باهنر تهران و اردوی ملی پیشتازان پسر از ۲۵ تا ۲۹ مرداد در اردوگاه شهید رجایی نیشابور برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار