کمبود شعب بانک‌ها در مناطق سیل‌زده؛ مانعی برای ارائه تسهیلات

تهران (پانا) - پس از بارش‌های سیل‌آسای امسال تعداد زیادی از مردم بی‌خانمان شدند؛ پس از حضور مسؤولان وعده داده شد که تسهیلاتی به این افراد ارائه می‌شود اما اکنون شاهد مشکل کمبود شعب بانک در مناطق سیل‌زده هستیم که روند ارائه تسهیلات را کند کرده است.

کد مطلب: ۹۲۶۳۹۸
لینک کوتاه کپی شد
کمبود شعب بانک‌ها در مناطق سیل‌زده؛ مانعی برای ارائه تسهیلات

به‌گزارش فارس، فروردین ماه امسال بارش سیل‌آسا در استان ایلام سبب وارد شدن خسارات به بسیاری از واحدهای مسکونی به‌ویژه در شهرستان دره شهر شد. مسوولان کشوری و استانی مدتی پس از بروز سیل در مناطق مختلف استان پس از بازدیدهایی که انجام شد قول مساعد دادند تا تسهیلاتی برای سیل‌زدگان در نظر گرفته شود، هم‌اکنون ۳ ماه از این حادثه می‌گذرد و همچنان برخی از سیل‌زدگان با مشکلاتی در زمینه دریافت تسهیلات مواجه‌اند؛ به‌طوری که رئیس گروه برنامه‌ریزی بازسازی بنیاد مسکن کشور چندی پیش به این مساله واکنش نشان داد و گفت: برخی بانک‌ها از جمله بانک رفاه و صادرات در ارائه تسهیلات به سیل‌زدگان استان ایلام همکاری لازم را ندارند که این امر باعث بروز مشکل در پرداخت تسهیلات به سیل‌زدگان شده است.

کمبود شعب بانک‌ها در مناطق سیل‌زده

کیانوش محمدنژاد فرماندار شهرستان دره شهر گفت: کمبود شعب بانک‌ها در برخی مناطق سیل‌زده از جمله منطقه ماژین به یک مشکل برای مردم سیل‌زده تبدیل شده است.

او افزود: ضروری است بانک‌ها تا پایان پرداخت تسهیلات به سیل زدگان شعب موقت را در این منطقه دایر کنند تا مردم برای انجام امور بانکی و دریافت تسهیلات با مشکل مواجه نشوند.

بی‌شک استقرار شعب موقت بانک‌ها در مناطق سیل‌زده می‌تواند روند پرداخت تسهیلات را سرعت ببخشد و به‌همین دلیل ضروری است مدیریت شعب بانک‌های استان در این زمینه تمهیدات لازم را اتخاذ کنند و با پرداخت تسهیلات میزان فشارهای روانی ناشی از تخریب منازل را کاهش دهند.

رفع مشکلات پرداخت تسهیلات

حبیب‌اله محبی مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام گفت: برخی بانک‌ها در ابتدا برای پرداخت تسهیلات همکاری لازم را نداشتند و دلیل آنرا عدم ابلاغ بخشنامه عنوان کردند.

او عنوان کرد: پس از پیگیری‌هایی که در این‌باره از سوی مسوولان کشوری و استانی صورت گرفته است خوشبختانه این مشکلات مرتفع شده و هم اکنون روند اعطای تسهیلات آسان شده است و متقاضیان می‌توانند برای اخذ تسهیلات به بانک‌ها مراجعه کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام خاطرنشان کرد: شعبه بانک مسکن تنها شعبه‌ای که در منطقه ماژین اقدام به ارائه تسهیلات می‌کند و با رایزنی‌های صورت گرفته قرار است شعبه بانک ملی نیز در این منطقه راه اندازی شود.

او ادامه داد: تنها مشکل کمبود شعب بانک در برخی مناطق سیل‌زده از جمله منطقه ماژین است و ضروری است دیگر بانک‌ها نیز شعب موقت خود را در این منطقه دایر کنند.

بازسازی ۳ هزار و ۲۸۰ واحد در استان

محبی اظهار کرد: در کل استان ۱۶ هزار و ۶۳۸ واحد مشمول خسارت سیل شده‌اند که از این تعداد ۳ هزار و ۲۸۰ واحد نیاز به بازسازی کامل دارند و مابقی تسهیلات تعمیرات دریافت می‌کنند.

او یادآور شد: در بخش تعمیرات به نسبت خسارت‌های وارد شده مبلغ ۵ میلیون تا ۱۵ میلیون تومان به واحد‌ها تعلق خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار