گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌های کشور؛

وزیر سابق آموزش‌وپرورش: افزایش تعارض در سازمان‌ها منجر به کاهش عملکردها می‌شود

تهران (پانا) - وزیر سابق آموزش‌وپرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌های کشور اظهار کرد: افزایش تعارض در سازمان‌ها منجر به کاهش عملکردها می‌شود لذا باید یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها و استراتژی‌ها مدیریت تعارض باشد.

کد مطلب: ۹۲۴۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد
وزیر سابق آموزش‌وپرورش: افزایش تعارض در سازمان‌ها منجر به کاهش عملکردها می‌شود

در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان، مشاوران وزیر، مدیران کل ستادی و مدیران کل آموزش و پرورش استان های کشور، محمد بطحایی وزیر سابق آموزش و پرورش در دولت دوازدهم که سخنران میهمان این گردهمایی بود، با قدردانی از تلاش‌ها و همراهی مدیران کل، اظهار کرد: طی دو سالی که افتخار حضور در جمع شمارا داشتم یکی از موضوعاتی که بحث و بررسی می‌شد، موضوع تعارض بود که با توجه به شرایط کشور مدیران باید به آن توجه کنند.
وی افزود: تعارض فی‌نفسه پدیده بدی برای جامعه نیست اما اگر از حدی بالاتر برود آثار مخربی بر جای می‌گذارد و اگر تعارض را با اغماض تضاد هم‌معنی کنیم به معنای این است که بین افراد و نهادها تضادهایی در اولویت‌ها، روش‌ها و هدف‌ها وجود دارد.
بطحایی با اشاره به اینکه تعارض نشان‌دهنده اختلال در سازمان نیست، اظهار کرد: گاهی مدیران سازمان این تعارض را ایجاد می‌کنند و البته گاهی تعارض موجب تلاش و انگیزه بیشتر افراد می‌شود اما با افزایش تعارض، عملکرد کاهش پیدا می‌کند.
وزیر سابق وزارت آموزش‌وپرورش اضافه کرد: سطح تعارض در کشور ما به خط قرمز خودش رسید ه و آشکارشده است که آثار تخریبی آن بالا رفته است لذا باید یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها و استراتژی‌ها مدیریت تعارض باشد و برای حرکت در این مسیر تلاش‌های بسیاری انجام‌شده است.
وی تصریح کرد: در ساختار سیاسی کشور مراجع تصمیم گیر، باید با تصمیم‌های خود تعارض‌ها را کاهش دهند و اگر با سخنرانی، مصاحبه و پیگیری‌ها در جهت تعارضات باشیم در جهت خلاف منافع ملی گام برداشته‌ایم.
بطحایی اظهار کرد: بسیاری از مسائل آموزش‌وپرورش باید درون سازمان حل‌وفصل شود و در فضای خطیری که کشور با آن مواجه است با هوشمندی کامل اختلافاتی که ناشی از تعارض را مدیریت کنیم چراکه اهمیت مدیریت تعارض از اندیشیدن و تفکر برای یک مدیر ارشد مهم‌تر است.
وزیر سابق وزارت آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: تلاش کردیم تا نظام آموزش‌وپرورش را یک گام جلو ببریم و سند تحول بنیادین نقشه راه ما بود و برای اینکه عملیاتی‌تر کار را جلو ببریم، تلاش کردیم سند را از واژه‌های انتزاعی به مرحله عملیاتی برسانیم.
وی در ادامه اضافه کرد: در حوزه تحول محتوایی برنامه درسی، مهم‌ترین مبنا این بود که مدرسه از وضعیت کسالت‌آور رها شود و خیز بلندی برای حذف آزمون‌ها و کتاب‌های درسی برداشته شد.
بطحایی در ادامه گفت: برنامه ویژه مدرسه گام مهم دیگری بود که باهم آن را پیش بردیم و مسیر بعدی که بر اساس سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پیگیری کردیم، مدرسه محوری بود و برنامه‌های عملیاتی برای آن در نظر گرفته و اجرا شد.
وزیر سابق وزارت آموزش‌وپرورش تأکید کرد: مدرسه باید مسائل خودش را حل کند و روی پای خودش بایستد که البته برای دست‌یابی به این مهم، شایستگی‌هایی لازم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار