حضور ظریف در مراسم شب قدر کربلای معلا + تصویر

تهران (پانا)- محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، یکشنبه شب در کربلای معلا، پس از زیارت عتبات مقدسه، در مراسم شب دوم احیا و شهادت حضرت امام علی (ع) شرکت کرد.

کد مطلب: ۹۱۷۸۴۴
لینک کوتاه کپی شد
حضور ظریف در مراسم شب قدر کربلای معلا + تصویر

به گزارش ایرنا، ظریف هنگام حضور در حرمین مطهرین امام حسین (ع) و حضرت اباالفضل العباس (ع) در کربلا با تعدادی از زائران ایرانی و عراقی گفت وگو کرد و به سخنان و پرسش های آنان پاسخ داد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر یکشنبه پس از دو روز اقامت در پایتخت بغداد و انجام گفت‌وگو و مذاکرات با مقام‌های عالیرتبه عراق، به قصد زیارت عتبات عالیات راهی کربلای معلا شد.

او روز شنبه بلافاصله پس از ورود جداگانه با نخست وزیر، رئیس‌‌جمهوری و رئیس پارلمان عراق دیدار و با آنان درباره گسترش مناسبات دو جانبه و بررسی تحولات منطقه بحث و گفت وگو کرد.

ظریف پیش از ظهر یکشنبه نیز با محمد علی الحکیم، همتای عراقی‌اش مذاکرات مفصلی انجام داد و در کنفرانس خبری مشترک نتایج این مذاکرات را در جمع خبرنگاران عراقی و خارجی در بغداد اعلام کرد.

دیدار با سیدعمار حکیم، رهبر فراکسیون اصلاح و جریان حکمت ملی عراق، هادی العامری، رهبر فراکسیون الفتح و دبیرکل سازمان بدر و ایاد علاوی، رهبر فراکسیون الوطنیه و نخست وزیر پیشین عراق از دیگر برنامه های دومین روز سفر ظریف در بغداد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار