فراکسیون‌های حاجی‌بابایی و لاریجانی برای انتخابات هیات رئیسه ائتلاف کردند + اسامی

تهران (پانا) - فراکسیون های مستقلان ولایی و ولایی مجلس شورای اسلامی برای انتخابات هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ائتلاف کرده و یک لیست معرفی خواهند کرد.

کد مطلب: ۹۱۷۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد
فراکسیون‌های حاجی‌بابایی و لاریجانی برای انتخابات هیات رئیسه ائتلاف کردند + اسامی

فراکسیون نزدیک به علی لاریجانی (مستقلان ولایی) و فراکسیون حمیدرضا حاجی بابایی، نماینده اصولگرای همدان (ولایی) با تهیه لیستی مشترک برای حضور در انتخابات هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و رقابت با فراکسیون امید لیستی مشترک تهیه کرده اند.

بر این اساس، در لیست تهیه شده قرار است 5 کرسی به فراکسیون مستقلان و 7 کرسی به فراکسیون ولایی اختصاص یابد.

علی لاریجانی از سوی دو فراکسیون مطرح شده به عنوان کاندیدای کرسی ریاست مجلس انتخاب شده است.

محمد دهقان، محمد حسین فرهنگی و عبدالرضا مصری به عنوان کاندیداهای کرسی نایب رئیسی از سوی این دو فراکسیون معرفی خواهند شد که به احتمال فراوان فرهنگی از رقابت انصراف خواهد داد تا دو گزینه باقی مانده نایب رئیسی به فراکسیون ولایی اختصاص یافته باشد.

فراکسیونهای مستقلان ولایی و ولایی مجلس شورای اسلامی در لیست مشترک خود برای کرسی دبیری مجلس غلامرضا کاتب و اکبر رنجبرزاده را معرفی خواهند کرد.

بهروز نعمتی و محمدرضا آشوری نیز به عنوان کارپردازان هیات رئیسه از سوی فراکسیون های نامبرده معرفی خواهند شد.

در جلسه امروز (شنبه ساعت 14) تنها برسر کرسی های خالی تصمیم گیری خواهد شد.

در اجلاسیه سوم مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی در دور نخست مغلوب عارف شد ولی باتوجه به حد نصاب نرسیدن آرا، کار به دور دوم کشید که با انصراف حمیدرضا حاجی بابایی به سود لاریجانی، او موفق به تکیه دوباره بر کرسی ریاست مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش پانا، لیست منتشر شده از فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی صرفا گمانه زنی رسانه‌ای است و تا این لحظه هیچ لیست قطعی از سوی این فراکسیون اعلام نشده است.

سیده حمیده زرآبادی، عضو کمیته انتخابات هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تایید این خبر به پانا گفت که کمیته مذکور این اختیار را از هیات رئیسه فراکسیون گرفته است که متناسب با لیست نهایی دو فراکسیون مذکور، نسبت به تغییر اسامی اعضا لیست فراکسیون امید اقدام کند.

با این حال آنچه قطعی است، معرفی محمدرضا عارف به عنوان کاندیدای ریاست و علی مطهری و مسعود پزشکیان به عنوان کاندیداهای نایب رئیسی از سوی فراکسیون امید است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار