مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی در گفت‌وگو با پانا

افزایش 107 سانتی متری تراز دریاچه ارومیه

سرخوش: اگر بارش‌ها نباشد هیچ پروژه‌ای در حوضه آبریز دریاچه ارومیه تأثیرگذار نخواهد بود

تهران (پانا) - مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با اشاره به آخرین وضع دریاچه ارومیه از افزایش 107 سانتی‌متری تراز دریاچه ارومیه نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۵۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 107 سانتی متری تراز دریاچه ارومیه

فرهاد سرخوش در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: آخرین تراز دریاچه ارومیه تا پایان هفته گذشته 1271.87 بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، تراز دریاچه ارومیه 107 سانتی‌متر افزایش یافته است. علاوه بر این وسعت پهنه آبی دریاچه 3 هزار و 16 کیلومتر مربع است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 871 کیلومتر افزایش یافته است.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به حجم فعلی دریاچه ارومیه افزود: حجم آب دریاچه ارومیه 5 میلیارد و 160 میلیون متر مکعب است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 3 میلیارد و 30 میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

وی درباره بهبود وضع دریاچه ارومیه پس از بارندگی‌های اخیر گفت: اگر بارش‌ها نباشد هیچ پروژه‌ای در حوضه آبریز دریاچه ارومیه تأثیرگذار نخواهد بود، بنابراین منبع اصلی پروژه احیای دریاچه ارومیه بارش است اما برای اینکه اثربخشی داشته باشد یا بخواهیم به اهداف برسیم، باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم.

سرخوش تصریح کرد: از سال 94 تاکنون موضوع انتقال آب و رهاسازی پشت سدها به عنوان زیرساخت‌های احیای دریاچه ارومیه در دستور کار است. همچنین لایروبی داخل دریاچه‌ها و رودخانه‌های اطراف دریاچه ارومیه انجام شده است و این اقدام در سال جاری تاثیرخود را نشان داد به طوری که روان آب‌ها و سیلاب‌هایی که وجود داشت، مدیریت شد و هیچ خسارتی در منطقه نداشتیم و همه حجم آب به دریاچه ارومیه منتقل شد.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال آبی جاری(مهر 97) تاکنون چهار میلیارد و 200 میلیون متر مکعب آب وارد دریاچه ارومیه شده است که از این میزان 2 میلیارد متر مکعب از رهاسازی پشت سدهای آذربایجان غربی بوده و 2 میلیارد و 200 میلیون متر مکعب آب از طریق روان‌آب‌ها به دریاچه ارومیه منتقل شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار