در نشست مشترک روساء و دادستان های سراسر استان مطرح شد:

مسئولان نسبت به فضای مجازی حساس و هوشیار باشند/ دادستان ها جرائم را در فضای مجازی تعقیب کنند

کرمان(پانا) - رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:طی چند ماه گذشته 17پرونده ویژه با موضوع جرائم سایبری در کارگروه رصد فضای مجازی دادسرای عمومی وانقلاب مرکز استان کرمان تشکیل شده است.

کد مطلب: ۹۱۳۳۹۹
لینک کوتاه کپی شد
مسئولان نسبت به فضای مجازی حساس و هوشیار باشند/ دادستان ها جرائم را در فضای مجازی تعقیب کنند

یدالله موحد در جمع روساء ودادستان های سراسر استان کرمان اظهار داشت:هیچ کارگاه و کارخانه ای در کشور نباید تعطیل شود و تلاش همه ی مدیران این باشد که به کارآفرینان و سرمایه گذاران کمک کنند.

رئیس شورای قضائی استان کرمان به شرایط خاص کشور اشاره کرد و یادآور شد: مسئولان به لحاظ مسائل اقتصادی و هم به لحاظ مباحث انتخاباتی که در پیش رو داریم بایستی هوشیارانه عمل کنند و پیشبینی ،پیشگیری و کنترل مسائل مختلف را در دستور کار خود قرار دهند.

وی به حادثه تلخ قتل طلبه همدانی اشاره کرد و افزود: نباید منتظر بمانیم تا اتفاقی رخ دهد و سپس به مسئله ورودکنیم،بلکه اقدام بهنگام و به موقع از سوی مسئولان ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه امروز رصد فضای مجازی یک ضرورت جدی است،گفت: کارگروه های رصد و پایش فضای سایبری باید به موقع و مسلط ورود کنند وضمن کنترل و مهار مجرمین به رفتار های مجرمانه آنها واکنش نشان دهند تا دیگر شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

موحد بیان کرد:در شرایط کنونی بسیاری از امور و به تبع آن بسیاری از جرائم از فضای فیزیکی به فضای مجازی در حال انتقال است و هرچه ارتباطات در محیط فیزیکی کم شود وبه فضای سایبری منتقل شود قطعا جرائم و آسیب های اجتماعی وفرهنگی نیز به این فضا کوچ خواهند کرد.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان عنوان کرد:مسئولان باید بپذیرند که هم فضای فیزیکی و هم مجازی جزء واقعیت های زندگی بشر است و هر دوآن باید مدیریت شود و همانگونه که مواظب هستیم در خیابان نظم وامنیت برقرار شود بایستی این حساسیت را در بستر فضای اینترنت هم داشته باشیم.

مسئولان نسبت به فضای مجازی حساس و هوشیار باشند

رئیس کل دادگستری استان کرمان هشدار داد:مسئولان بخش های مختلف از جمله اداره اطلاعات،پلیس فتا،سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،اداره کل ارشاد اسلامی و سایر مجموعه های مرتبط با فضای مجازی باید رصد فضای مجازی را جدی بگیرند و نسبت به آن حساس و هوشیار باشند.

مسئولان باید رصد فضای انتخاباتی را جدی بگیرند

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان گفت: مسئولان باید رصد فضای انتخاباتی را جدی بگیرند و مراقبت داشته باشند

دادستان ها جرائم را در فضای مجازی تعقیب کنند

موحد با بیان اینکه تاکید کرد:ضرورت دارد دادستان های سراسر استان نسبت به تشکیل کارگروه تخصصی رصد فضای مجازی اقدام کنند و جرائم را در فضای مجازی تعقیب کنند

موحد ضمن تقدیر از عملکرد مسئولان قضائی استان کرمان،گفت:بسیاری از روساء و دادستان های استان کرمان به صورت جهادی و شبانه روزی در حال فعالیت می باشند و به طور مثال دادستان صبح در محل کارش حاضر است و بعد از وقت اداری در محیط اجتماعی و جامعه حضور فعال دارد و با بخش های مختلف از جمله فرهنگیان،اساتید،نخبگان و اصحاب رسانه ،کانون های مختلف فرهنگی واجتماعی و مسئولان جلسه تعاملی در جهت پیشبرد برنامه هاو سیاست های کلان قوه قضائیه دارند

وی افزود:رونق تولید نیاز ضروری کشور است و نباید از آن غافل شد و طبق فرمایشات آیت الله رئیسی،رئیس قوه قضائیه هیچ کارگاه و کارخانه ای در کشور نباید با دستور قضائی تعطیل شود

موحد با اشاره به اینکه همگان باید دغدغه تولید داشته باشند،گفت: قضات نباید با اتخاذ تصمیماتی چرخ تولید را متوقف کنند بلکه بهتر است ملاحضات اجتماعی و اقتصادی را در صدور آراء خود مورد توجه قرار دهند.

وی بیان کرد:هفته قوه قضائیه فرصت مناسبی است برای ارتباط گیری سیستم قضائی با بخش های مختلف جامعه وحضور در بین مردم ،نخبگان در جهت تبیین مشکلات و برنامه های دستگاه قضائی.

موحد بر سه موضوع کاهش ورودی پرونده ها به سیستم قضائی ،کاهش موجودی ها و اتقان آراء و تصمیمات قضائی تاکید کرد و گفت: یکی از اقدامات مهمی که دستگاه قضائی در دستور کار قرار داده است بحث تکریم ارباب رجوع و مراجعان به سیستم قضائی است .

یک ششم جمعیت استان کرمان از خدمات پزشکی قانونی محرومند

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان اعلام کرد:یک ششم(1/6) جمعیت استان کرمان از خدمات پزشکی قانونی محرومند و یا به سختی دسترسی دارند و ضرورت دارد مسئولان مربوطه در این رابطه بدنبال حل مشکل باشند.

وی بیان کرد:456برنامه در سال گذشته توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان اجرایی شده است که کار خیلی بزرگی است و قطعا بدون همکاری روساء و دادستان های سراسر استان کرمان این برنامه ها قابل اجرا نبود.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان افزود:معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با فعالیت های موثر و فراگیرش موجب ارتقاء جایگاه دادگستری کرمان در سطح کشور و استان شده است.

وی با اشاره به فعالیت های انجام شده در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان ،گفت: در سنوات قبل مخصوصا سال گذشته از ان، حقیقتا اقدامات قابل قبول و تحسین برانگیزی از سوی این معاونت انجام پذیرفته است و می تواند به عنوان یک الگو برای تلاش و مجاهدت بیشتر در سال جاری مورد توجه قرار گیرد

موحد افزود:طیف وسیعی از برنامه ها با رویکردهای موثر و کارآمد که از جمله ضرورت های امروز جامعه را برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی است در معاونت اجتماعی عملیاتی شده اند.

رئیس شورای قضائی استان کرمان گفت:در حوزه ی آموزش و مهارت های رفتاری و سبک زندگی اسلامی برای اقشار مختلف جامعه و والدین ،مربیان و جوانان در شرف ازدواج و متقاضیان طلاق و افراد بهبود یافته کارهای موثری صورت پذیرفته است.

وی تلاش در جهت ارتقاء آگاهی های عمومی،برگزاری همایش های علمی و کاربردی در زمینه های مختلف ،اجرای طرح مصلحین قرآنی،طرح مهاجر ،طرح هجرت،سجام،پیشگیری رشد مدارو ایجاد مراکز مشاوره خانواده را از جمله برنامه های موفق این معاونت برشمرد.

وی در پایان خطاب به برگزار کنندگان این نشست گفت:بهتر است با نهایت توجه به مبحث صرفه جویی در هزینه ها پیشنهادات موثری که در جلسات مطرح می شود پس از تصویب و انجام کار کارشناسی به برنامه تبدیل شوند و سپس عملیاتی و اجرایی شوند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار